دبیر کل ناتو اعلام کرد که اعضای ناتو باید علی‌رغم تهدیدات هسته‌ای پوتین به حمایت از اوکراین در جنگ ادامه دهند.

پس از آنکه اوکراین از کشور‌های غربی خواست به این کشور برای استفاده از تسلیحات اهدایی در عمق خاک روسیه مجوز دهند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دکترین هسته‌ای این کشور را تغییر داد و تهدید کرد که هرگونه حمله با تسلیحات متعارف غربی به خاک کشورش می‌تواند منجر به واکنش هسته‌ای شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در حال واگذاری سمت خود در این ائتلاف نظامی است؛ اعلام کرد: کشور‌های عضو سازمان ناتو نباید به دلیل تهدیدات هسته‌ای پوتین اقدام به توقف حمایت‌های نظامی خود از اوکراین کنند. 

استولتنبرگ که قرار است روز سه شنبه پس از یک دهه سکان دبیرکلی ناتو این سمت را به مارک روته، نخست‌وزیر پیشین هلند واگذار کند، گفت: آنچه ما طی این مدت از روسیه دیده‌ایم الگویی از لفاظی‌ها و پیام‌های بی‌ملاحظه هسته‌ای از سوی این کشور بوده است و دکترین هسته‌ای جدید مطرح شده از سوی پوتین نیز در چارچوب همین الگو است. 

وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که اقدام به افزایش حمایت‌های خود از اوکراین با تسلیحات جدید از تانک و موشک‌های دوربرد تا جنگنده‌های اف ۱۶ کرده‌ایم، روسیه کوشیده است به نوعی مانع ما شود. آنها در این زمینه موفق نشده‌اند و مورد اخیر نباید مانع از حمایت اعضای ناتو از اوکراین در جنگ شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: ناتو ، جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار