انفجار هسته ای، ابزاری است که از زمین در برابر خطرات کیهانی محافظت می‌کند.

یک مطالعه جدید از آزمایشگاه‌های ساندیا متعلق به وزارت انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که انفجار‌های هسته‌ای می‌توانند به محافظت از زمین در برابر برخورد سیارک‌ها نه از طریق تخریب سیارک‌ها، بلکه با استفاده از اشعه ایکس برای خارج کردن آن ها از مسیر کمک کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد که انفجار یک دستگاه هسته‌ای در نزدیکی یک سیارک می‌تواند پرتو‌های ایکس را به اندازه کافی قوی تولید کند که بخشی از سطح آن را تبخیر کرده و نیرویی ایجاد کند که می‌تواند مسیر آن را منحرف کند.

تست انحراف سیارکی اشعه ایکس

دانشمندان این مفهوم را با استفاده از دستگاه Z Sandia، قدرتمندترین منبع پرتوی ایکس روی زمین، آزمایش کردند.

این آزمایش با موفقیت نشان داد که چگونه این اشعه ایکس شدید می‌تواند مواد سطح یک سیارک را تبخیر کند و آن را به سمتی جدید سوق دهد.

محققان‌ در اهداف ساخته شده از کوارتز و سیلیس استفاده کردند، موادی که معمولاً در سیارک‌ها استفاده می‌شوند.

این اثر اشعه ایکس برخورد یک سیارک در فضا را شبیه‌سازی کرد و اهداف به سرعتی در حدود ۱۵۵ مایل در ساعت رسیدند که نشان می‌دهد این مفهوم در شرایط دنیای واقعی قابل اجرا است.

اگر نتایج این آزمایش تأیید شود، یک انفجار هسته‌ای در یک مایلی بالاتر از یک سیارک با عرض ۲.۵ مایل می‌تواند نیروی کافی برای جلوگیری از برخورد آن با زمین ایجاد کند و این استراتژی می‌تواند به ویژه برای انحراف سیارک‌های بزرگ که یک تهدید جهانی هستند، مفید باشد. مانند سیارکی که مسئول انقراض دایناسور‌ها است، تأیید می‌کند که درک چگونگی تعامل مواد مختلف سیارکی با اشعه ایکس برای ماموریت‌های آینده برای جلوگیری از برخورد‌های فاجعه آمیز بر روی زمین کلیدی است.

این مطالعه یک رویکرد نوآورانه برای دفاع سیاره‌ای را نشان می‌دهد، که در آن پرتو‌های ایکس هسته‌ای می‌توانند به طور بالقوه سیاره ما را از خطرات کیهانی محافظت کنند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار