فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید پلتفرم یکپارچه هوشمندسازی کشاورزی با قیمت یک سوم نمونه خارجی شدند. 

محمدرضا مستوفی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی گفت: فناوران مجموعه شرکت دانش بنیان ما کلیه سامانه تولید محصولات کشاورزی را یکپارچه کرده اند؛ یعنی از مرحله خاک ورزی (کاشت، داشت و برداشت) تا مرحله نرم افزاری و سخت افزاری به صورت کاملا هوشمند و یکپارچه بومی سازی شده اند. این محصول در چند استان و شهرستان در حال استفاده است. 

او افزود: پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی شرکت دانش بنیان ما دارای هشدار برخط به کشاورز در مواقع ضروری مانند آفت زدگی، حوادث طبیعی اعم از باد، باران، گرمازدگی و سرما زدگی است و اطلاع رسانی می‌کند. علاوه بر آن هشدار عملیاتی که در چه زمانی، چه راهکاری اتخاد شود را نیز نشان می‌دهد. این محصول آبیاری را به صورت خودکار و هوشمند انجام می‌دهد. 

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شرکت در مراحل اولیه توسعه برای معاونت زراعت و بخش خصوصی بوده و برنامه ما پوشش حدود یک میلیون هکتار اراضی داخل کشور است. صادرات این محصول برای همسایه‌های کشور و حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این شرکت دانش بنیان است. 

مستوفی بیان کرد: قیمت این پلتفرم یکپارچه هوشمند سازی کشاورزی نسبت به نمونه خارجی خود پایین‌تر بوده، اما از نظر کیفیت برابری می‌کند. این پلتفرم در مصرف نهاده ها، بذر، کود، آب، سم و آب مجازی که تلفات گیاهان را در پی دارد، صرفه جویی قابل توجهی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۳
خیلی عالی هست. یک کار ارزشمند و راه انداز. هم خیر دنیا و هم خیر آخرت بر شما باد.
آخرین اخبار