مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی در این استان، گفت: پیش بینی می‌‍شود بیش از ۴۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کنند.

سید رضا قندیلی با اشاره به بازدید ۴۰ هزار نفر از جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان پیش بینی می‌شود گفت: این جشنواره که به یکی از رویدادهای مهم و جذاب کشور تبدیل شده است، فرصتی را برای ارائه آش‌های سنتی از استان‌های مختلف کشور فراهم می‌آورد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره علاوه بر آش‌های متنوع از سراسر کشور، غرفه‌های صنایع دستی نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، این نمایشگاه با ۱۸۰ غرفه صنایع دستی برگزار می‌شود و همزمان موسیقی بومی و محلی نیز اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان ادامه داد: این رویداد علاوه بر آش‌های مختلف به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران می پردازد و فرصت‌های بی‌نظیری را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان زنجان و دیگر استان‌های شرکت‌ کننده ایجاد می‌کند.

قندیلی، هدف اصلی برگزاری این جشنواره را ارتقای گردشگری فرهنگی و معرفی غذاهای سنتی ایرانی ذکر کرد که سهم مهمی در حفظ و ترویج میراث فرهنگی ایران دارد.

به گفته وی برنامه‌های جانبی دیگری مانند رونمایی از پوستر جشنواره ملی آش در طول این رویداد با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.