کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و وقوع رعد و برق، باغداران از آبیاری باغات انار جهت جلوگیری از ترکیدگی محصول اقدام کنند.

پروین رفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان تسریع در آماده سازی زمین و کشت پاییزه را در دستور کار قرار دهند.

او با تاکید بر عدم تردد و چرای دام به علت وقوع رعد و برق افزود: با ورود سامانه بارشی کشاورزان آماده سازی و ضدعفونی انبارهای نگه داری محصول سیب زمینی را در دستور کار قرار دهند.

رفیعی ادامه داد: با وجود کاهش دما و احتمال رگبار باران، زنبورداران نسبت به کلونی های زنبور عسل و مراقبت از آنها اقدام کنند.

 کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، باغداران عدم آبیاری بیش از حد باغات انار جهت جلوگیری از ترکیدگی محصول اقدام کنند، همچنین برداشت نارنگی های پیش رس با درنظر گرفتن میزان قند و قطر میوه آغاز شود.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی میانگین بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۷ مهرماه ۲ میلی متر، سال گذشته ۳ دهم میلی متر و میانگین بلندمدت ۸ دهم میلی متر بوده که براین اساس میزان بارش ۱۴۱.۲ درصد نسبت به دوره نرمال کاهش یافته است.

طبق اعلام نقشه های هواشناسی، امروز سه شنبه آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود، از اواخر وقت سه شنبه از شمال غرب بتدریج بارش های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان آغاز می شود، چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب و غرب ادامه خواهد داشت. پنج شنبه و جمعه در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 تا روز پنج شنبه در نیمه غربی، دامنه جنوبی البرز، برخی نقاط در جنوب نوار شرقی و شمال شرق کشور و جمعه در نوار شرقی و برخی نقاط مرکز کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک رخ می دهد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار