رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: هفتمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه به مدت دو روز در ارومیه برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفتمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه با حضور استانداران آذربایجان غربی به عنوان تنها استان مرزی کشورمان و والیان استان‌های ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه به مدت دو روز در هتل آنا شهر ارومیه برگزار می‌شود.

قاسم کریمی ادامه داد: در این نشست که با حضور بیش از یکصد نفر از فعالان تجاری و اقتصادی استان‌های مرزی دو کشور حضور خواهند داشت راهکار‌های توسعه تبادلات اقتصادی در طول بیش از ۵۶۰ کیلومتر مرز ایران با ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دیدار‌های دو طرف در سال‌های گذشته به طور منظم برگزار شده است افزود: آمار قابل توجه مراودات تجاری در سال‌های اخیر نشان از اراده دو طرف به افزایش روابط تجاری و اقتصادی داشته و نشان از آغاز رویکرد و فصل جدیدی در ارتباطات اقتصادی مرزی دو کشور دارد.

استان آذربایجان غربی ۶ پایانه مرزی داشته و یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در این استان قرار دارد.

این استان مرزی با موقعیت منحصر به فرد استراتژیک ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد و در مسیر سه کریدور اصلی بین‌المللی قرار گرفته و تنها استانی است که ۵۶۶ کیلومتر مرز مشترک با چهار استان ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.