مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در فصل گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

شاه وردی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در پائیز میزبان گردشگران داخلی وخارجی است گفت: فصل پاییز در خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن جاذبه‌های فراوان از جمله به بار نشستن زرشک و زعفران وهمچنین بیابان لوت به عنوان بزرگترین و مهمترین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث جهانی میزبان گردشگران است. 
 
وی با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته تاکنون حدود یک میلیون،۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر به خراسان جنوبی سفر کردند افزود: در این مدت ۲ میلیون، ۲۵۲ هزار و ۳۲۹ نفر از جادبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند. :

شاه وردی بیان کرد: بازدید گردشگر خا می‌بیش از هزار و پانصد نفر گردشگر خارجی داشتیم و از آثار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدن کردند واسمان داشتند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین به افتتاح انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: در دوسال گذشته تعداد راهنمای گردشگری دارای مجوز ۸ نفر بود که اکنون به ۳۰ نفر رسیده است. 

وی گفت: در آزمون جدید گردشگری که ۱۳ مهر برگزار شد امیدواریم افراد نمره قبولی را دریافت کنند تا تعداد راهنمایان گردشگری افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: امسال در خراسان جنوبی حدود ۸طرح گردشگری در ۶ شهرستان استان با سرمایه گذاری ۳۹۴ میلیارد تومانی افتتاح شده است. 

شاه وردی گفت: خراسان جنوبی از لحاظ زیر ساختی در حوزه گردشگری از استان‌های پیشرو است و زیر ساخت لازم برای جذب مسافر و گردشگر وجود دارد. 

۲۳۰ مجموعه گردشگری تفریحی در خراسان جنوبی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.