معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: سود، جریمه و کارمزد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده شد و اصل تسهیلات آنها به مدت یک سال مهلت داده می‌شود.

 اکبر شیخعلیشاهی معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان یزد ضمن اشاره به بند ض تبصره ۷ قانون بودجه، گفت: تسهیلات آن دسته از بهره برداران بخش کشاورزی که به دلیل سرمازدگی، خشکسالی، سیل، طوفان و ... دچار خسارت شده و تاکنون از هیچ کدام از مساعدت‌های قانونی دولت و مجلس جهت بخشودگی سود و جرایم دیرکرد استفاده نکرده اند امهال خواهد شد.

وی افزود: تسهیلاتی که تا سقف ۲ میلیارد ریال بوده و تا پایان سال ۱۴۰۲ سر رسیده است، می‌توانند به کارگروه‌های شهرستانی (متشکل از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان - فرمانداری - نماینده بانک عامل) مراجعه کنند.

 شیخعلیشاهی اضافه کرد: بر این اساس سود، جریمه و کارمزد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بخشیده و اصل تسهیلات آنها به مدت یک سال امهال می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ در مرحله اول برای اکثر شهرستانها، تسهیلات تا سقف ۱ میلیارد ریال مشمول و امهال باقیمانده تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال منوط به دریافت و توزیع اعتبار کشوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ پرونده، مشمول شرایط اعلامی است که پیش بینی می‌شود در این مرحله تسهیلات دریافتی حدود هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی مورد بخشودگی و امهال قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان متذکر شد: باتوجه به سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم توسط بانک‌های عامل، کارگروه استانی و شهرستان، متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت تسهیلات خود به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار