رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: شریک اصلی ما در تربیت دانش آموزان خانواده آن‌ها است و انجمن‌های اولیا و مربیان باید به شکل فعال در مدارس تشکیل شود.

 احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این که آموزش و پرورش جایگاه مرجعیت، پیشتازی و تبیینی در جامعه دارد،گفت: وظیفه ما است که به عنوان گروه مرجع در جامعه نسبت به رویدادها و اتفاقات مهم این روزها واکنش نشان داده و کنشگری لازم را داشته باشیم.

وی تبیین اهداف جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف جدی نظام تعلیم وتربیت کشور دانست و اظهار کرد: تبیین و انتقال این موضوعات به نسل جدید و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و در این مسیر از هویت بخشی به دانش آموزان نباید غافل شویم .

محمود زاده با اشاره به این که بعضی از مدارس در این موضوعات پیشتاز و پیشگام هستند، تصریح کرد: فهم و تبیین صحیح موضوعات مختلف به نسل جدید باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این زمینه باید بصیرت را در دانش آموزان تقویت کنیم .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید یاد و خاطره آن‌ها همواره در افکار دانش آموزان زنده و پویا بماند.

محمودزاده اقامه نماز جمعه این هفته به امامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نشانه صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: تزریق روحیه امید برای جبهه مقاومت و انگیزه بخشی در آنان نیز از دیگر اهداف مهم آن بود .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری از وظایف اصلی سازمان است، گفت: دیگر معاونت‌های تخصصی وزارت آموزش و پرورش نیز موظف هستند در رویکردهای تخصصی خود هم مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی را پوشش دهند و مدارس غیردولتی نیز در برنامه‌ها و جریان‌های علمی، آموزشی و تربیتی آن‌ها نیز باید سهیم بوده و مشارکت داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان در روزهای آتی، تصریح کرد: نباید از این نکته مهم غافل شویم که شریک اصلی ما در تربیت دانش آموزان خانواده و اولیای آن‌ها است، انجمن‌های اولیا و مربیان باید به شکل پویا و فعال در مدارس غیردولتی تشکیل  شود و در امر تربیت دانش آموزان مشارکت جدی داشته باشند.

وی توجه به آموزش عمومی قرآن کریم را از برنامه‌های مورد توجه سازمان خواند و افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی جدی‌تری صورت گیرد و منتظر بخشنامه و دستوالعمل نماند چرا که فعالیت‌های قرآنی در مدارس باید جزوی از برنامه‌های اصلی آنان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تشکیل اتاق فکر و جلسات بحث و کارشناسی را از ضروریات کار سازمانی دانست و تاکید کرد: بحث‌های فنی و کارشناسی منجر به ایده‌های نو و خلاق می‌شود باید در این زمینه ریل‌گذاری و جهت‌دهی مناسبی صورت گیرد تا بتوان از تمامی ظرفیت‌ها بهره جست .

وی در پایان با تاکید بر تسهیل‌گری در کار مردم و ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: کار مردم باید مطابق قانون و با سرعت و دقت انجام شود و وقتی در این دولت سخن از وفاق ملی و همدلی به زبان می‌آوریم می‌توانیم تبلور آن را در تکریم ارباب رجوع به خوبی مشاهده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار