کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تشدید بارش‌ها در بخش‌های مختلف صادر شده است.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی قدیمی و نفوذ یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۱۶ مهر تا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ هشدار زرد هواشناسی صادر شده است گفت: همزمان  با  ورود این سامانه بارشی  شاهد رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک در  جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و دامنه و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و هرمزگان ، نیمه شمالی آذربایجان غربی  و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نوار شرقی اردبیل تا هفته آینده خواهیم بود.

وی در خصوص اثرات فعالیت این سامانه بارشی گفت: احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی و همچنین احتمال سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء از ارتفاعات نیز وجود دارد. 

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به این وضعیت، توصیه می‌شود که از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. همچنین باید در فعالیت‌های کوه‌نوردی احتیاط لازم صورت گیرد و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اجتناب شود. لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع نیز از دیگر اقدامات مهم در این شرایط است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار