رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از راه اندازی ایست وبازرسی درگلوگاههای شهرستان قلعه گنج حمایت می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سفر به شهرستان قلعه گنج گفت: شهرستان قلعه گنج به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مسیر قاچاق سوخت، تردد اتباع و قاچاق مواد مخدر قرار دارد و این موضوع، ایجاب می‌کند دو ایست و بازرسی در گلوگاه‌های شهرستان شکل گیرد.

 وی افزود: ایجاد ایست و بازرسی در گلوگاه‌های قلعه گنج از تردد افرادی که قصد ناامن کردن استان را دارند، جلوگیری می‌کند.

وی ایجاد ایست و بازرسی در گلوگاه‌های شهرستان قلعه گنج را موجب جلوگیری از قاچاق سوخت و ترددخودرو‌های سوخت بر و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر دانست و افزود: با ایجاد ایست و بازرسی‌های جدید در این شهرستان، امنیت این شهرستان، سایر شهرستان‌ها و کل استان تامین و ارتقاء می‌یابد و از این رو، دستگاه قضایی حمایت‌های قانونی از این اقدام را دنبال می‌کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: در جریان بازرسی‌ها و سرکشی‌های دوره‌ای از حوزه‌های قضایی استان، امروز در قلعه گنج حضور یافته ایم و ضمن بررسی عملکرد شش ماه دادگستری این شهرستان، مشکلات موجود در بعد حقوقی و قضایی نیز پیگیری می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: با توجه به جدیدالتاسیس بودن دادگاه‌های صلح، روند راه اندازی این دادگاه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: طی سال جاری پنج هزار و ۶۲ پرونده در شهرستان قلعه گنج ثبت و پنج هزار و ۶۲ پرونده رسیدگی شده است.

رییس دادگستری استان، نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی قلعه گنج را ۹۹.۵درصد ذکر کرد.

وی کمبود کادر قضایی را از مشکلات اصلی شهرستان قلعه گنج دانست و بیان کرد: در نشست امروز، این نشست بررسی شد و در اولین فرصت یک یا دو نیروی قضایی به این حوزه قضایی اضافه می‌شود تا بتوانند خدمات بیشتری را به مردم این شهرستان ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار