کارشناس غرب آسیا گفت: طوفان الاقصی یک عملیات راهبردی بود؛ هم ارتش صهیونیست‌ها تحقیر شد و هم نیرو‌های امنیتی آنها آسیب دیدند.

سید هادی سید افقهی کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با سالگرد عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: بعد از طوفان الاقصی نتانیاهو ۴ هدف اصلی را برای خود مشخص و عنوان کرد که باید به اهداف تعیین شده‌اش برسد.

کارشناس غرب آسیا ادامه داد: هدف اول آن بود که بتوانند اسرا را آزاد کند که نتوانست. هدف دوم خلع سلاح حماس و هدف سوم مسلط شدن بر اوضاع امنیتی غزه بود. هدف بعدی هم آن بود که فلسطینیان را کوچ دهند و از غزه اخراج کنند.

سید افقهی با اشاره به اینکه صهیونیستها به هیچ یک از این اهداف شوم خود در مدت یک ساله نرسیدند، افزود: به دلیل جنایات و نسل کشی و آسیب‌های جدی به جامعه بشری غزه و و تلفات و نابود کردن بیمارستان‌ها و مدارس، دادگاه‌های بین المللی  به دنبال نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی هستند.

وی افرود: صهیونیست‌ها کاری کرده اند که مردم در ۵ قاره جهان به نفع فلسطین تظاهرات می‌کنند، موضوعی که سابقه نداشته است و اکنون کشور‌ها به دنبال عادی سازی رابطه با صهیونیست‌ها نیستند و این موضوع در سطح منطقه متوقف شده است. 

سیدافقهی بیان کرد: جنگ قبلا بین حماس و حزب الله و  صهیونیست‌ها بود، اما اکنون جبهه‌های دیگری در یمن، عراق و ایران نیز باز شده  است. هنوز زخم‌های طوفان الاقصی ترمیم نشده و باز هم ضربه می‌خوردند. هدف صهیونیستها تنها ترور و بمباران‌های کورکورانه است. 

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: نتانیاهو با ترور سید حسن نصرالله قصد داشت خود را به عنوان یک قهرمان در سرزمینی‌های اشغالی نشان دهد و بگوید حزب الله را نابود کرده. اما آیا حزب الله تمام شد؟ 

وی ادامه داد: طوفان الاقصی یک عملیات راهبردی بود؛ هم ارتش صهیونیست‌ها تحقیر شد و هم نیرو‌های امنیتی آنها آسیب دیدند. اکنون شکاف اجتماعی در جامعه صهیونیستی، میان  مردم و رهبران سیاسی و مذهبی  بیشتر شده است. چندین نفر از وزرا استعفا دادند، گالانت می‌خواهد استعفا دهد، لذا این هزینه‌ها را این رژیم داده، اما دستاوردی به جز آدم‌کشی و ترور نداشته است.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
با توجه به شهادت و آواره شدن تعداد زیادی از مردم و همچنین از دست دادن خاک و اشغال آن فکر نمی کنم این حرف واقعیت داشته باشد.
آخرین اخبار