یک وب سایت آمریکایی تائید کرد که به دلیل سوءاستفاده رژیم تروریستی اسرائیل از اعتماد آمریکا، سران این کشور دیگر اعتماد کامل به رژیم ندارند.

وب سایت خبری آکسیوس گزارش داد که دولت آمریکا نسبت به آنچه که رژیم تروریستی اسرائیل در مورد برنامه‌های نظامی و دیپلماتیک خود می‌گوید، مطمئن نیست.

براساس گزارش الجزیره، این وب سایت آمریکایی تائید کرد: آمریکا با پاسخ اسرائیل به حمله ایران مخالف نیست، اما می‌خواهد این واکنش متفکرانه باشد.

آکسیوس در ادامه گفت: اعتماد ما به اسرائیلی‌ها در حال حاضر بسیار کم است و دلیل خوبی هم دارد. دولت بایدن چندین بار از عملیات نظامی یا اطلاعاتی اسرائیل غافلگیر شد. گاهی اوقات با واشنگتن مشورت نمی‌شد یا مدت کوتاهی قبل از انجام عملیات به آنها اطلاع داده می‌شد.

در اداکمه گزارش آکسیوس آمده است: لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) زمانی که یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) دقایقی قبل از عملیات به او از ترور نصرالله خبر داد، عصبانی شد. آستین این را نقض اعتماد اسرائیل می‌دانست، زیرا به پنتاگون اجازه نداد از نیرو‌های آمریکایی محافظت کند.

آکسیوس در پایان اعلام کرد که گالانت به آستین اطلاع داد که از نتانیاهو دستور دریافت کرده است که قبل از ترور نصرالله به واشنگتن اطلاع ندهد.گالانت روز یکشنبه به آستین گفت که اسرائیل هنوز درباره زمان و دامنه واکنش خود به ایران تصمیمی نگرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار