در گوشی‌های اندرویدی ویژگی‌های مخفی وجود دارند که کاربرد‌های خوبی محسوب می شوند.

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستید، اما می‌خواهید پتانسیل کامل دستگاه خود را آزاد کنید، در این گزارش چند ویژگی معرفی می‌شود که شما را به یک کاربر قدرتمند تبدیل می‌کند.

اشتراک گذاری رمز عبور بدون نمایش

اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی اکنون به کاربران اجازه می‌دهند تا رمز‌های عبور Wi-Fi را از طریق یک کد QR به اشتراک بگذارند، بنابراین دیگران می‌توانند به سادگی کد را اسکن کرده و به شبکه بپیوندند.

 برای به اشتراک گذاشتن رمز عبور شبکه وای فای به صورت کد QR، به Settings و سپس Connections بروید، سپس شبکه فعلی را که به آن متصل هستید انتخاب کنید و روی گزینه کد QR شکل برای شما ظاهر می‌شود طرف مقابل می‌تواند با دوربین اسکن کند تا به شبکه متصل شود.

همچنین می‌توانید تصویری از این نماد را برای استفاده بعدی ذخیره کنید.

ترجمه سریع متون

گوگل ترجمه متن در گوشی‌های هوشمند اندرویدی را بسیار آسان کرده است.

کاربران می‌توانند به سادگی متن مورد نظر خود را برای ترجمه انتخاب کرده و گزینه ترجمه را از منوی پاپ آپ انتخاب کنند. بسته به زبان متن انتخاب شده، ممکن است مجبور شوید برای اولین بار یک بسته زبان دانلود کنید و قابلیت ترجمه از دفعه بعد به راحتی کار خواهد کرد.

این ویژگی در تمام برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالث کار می‌کند.

شارژ معکوس

اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را در صورت اتصال از طریق کابل USB شارژ کنند.

به این روش می‌گویند شارژ معکوس. برای این کار به کابل USB-C نیاز دارید. اگر گوشی هوشمند شما دارای شارژ بی سیم است، احتمالاً از شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت برای شارژ ابزار‌هایی مانند هدفون و ساعت‌های هوشمند که لزوماً دارای درگاه USB-C نیستند، مفید است.

با این حال، بسته به ظرفیت باتری گوشی هوشمند شما، این ویژگی می‌تواند به سرعت باتری شما را تخلیه کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از این ویژگی فقط در شرایط سخت استفاده کنید.

لغو قفل گزینه‌های توسعه دهنده 

بسیاری از ویژگی‌های قدرتمند اندروید در زیر گزینه‌های توسعه‌دهنده پنهان هستند که می‌توان با هفت بار ضربه زدن روی شماره نسخه اندروید در منوی درباره تلفن، به سرعت قفل آن را باز کرد.

پس از آن، در تنظیمات گزینه Developer options را خواهید یافت که از طریق آن کاربران می‌توانند ویژگی‌هایی مانند حذف محدودیت‌های بلوتوث، تعداد دستگاه‌های متصل و ... را شخصی سازی کنند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار