رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ در ۲۷ واحد مرغداری تخم‌گذار استان تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای ۳۷ واحد تخم‌گذار دارای پروانه بهره‌برداری است که از این تعداد ۲۷ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه این استان رتبه ۱۳ کشور را در زمینه تولید تخم‌مرغ دارا است، بیان کرد: ۳۰ درصد تخم‌مرغ مصرفی شهروندان استان توسط خود واحد‌های مرغ تخم‌گذار در آذربایجان‌غربی تولید و عرضه می‌شودو سالانه بیش از ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید و مابقی نیاز استان از طریق واحد‌های آذربایجان‌شرقی تامین می‌شود.

شهبازی ادامه داد: به منظور ایجاد و توسعه واحد‌های تخم‌گذار در برای خودکفایی استان در تولید تخم‌مرغ طی امسال در سه واحد تخم‌گذار در شهرستان ارومیه به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه، میاندوآب ۶۰ هزار قطعه و در شهرستان سردشت به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سال آتی میزان تولید تخم مرغ به مقدار ۲ هزار و ۳۰۰ تن افزایش می‌یابد، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۷۶۰ واحد مرغداری اعم از گوشتی، تخم‌گذار و اجداد است که علاوه بر تامین نیاز شهروندان گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهرستان‌های خوی، میاندوآب، مهاباد و ارومیه تولید کننده عمده تخم‌مرغ در استان هستند اظهار کرد: سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان ۱۱ کیلوگرم است.

شهبازی در ادامه گفت: آذربایجان‌غربی با داشتن ۷ زنجیره فعال تولید گوشت مرغ رتبه اول کشور را دارد و جزء صادرکنندگان گوشت مرغ، جوجه یک‌روزه گوشتی و تخم‌مرغ نطفه دار به خارج از استان و حتی کشور‌های همسایه به خصوص عراق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار