رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هیچ دستگاه دولتی نیست که نقش و وظیفه پیشگیرانه نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جنوب استان کرمان افزود: چندین سال است که در کشور اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده ایم، اما هنوز به حد مطلوب در این حوزه نرسیده ایم.

وی عنوان کرد: تا زمانی که درباره جرایم و آسیب‌های اجتماعی حس نگیریم، موفق نخواهیم بود و حس گرفتن به معنای آن است که در هر جایگاهی که قرار داریم با تمام وجود برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که وجود جرم در نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست، اظهارداشت: شرایط موجود کشور و امنیتی که به برکت خون شهدا برای ما فراهم شده است؛ وظیفه هر یک از ما را سنگین‌تر کرده است و همه باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که موضوعی عقلایی است، احساس مسئولیت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ظرفیت‌های خدادادی موجود در جنوب استان کرمان از جمله در حوزه کشاورزی، دامپروری، معادن و. را مورد اشاره قرار داد و گفت: جنوب استان کرمان از مناطق ویژه کشور به شمار می‌رود و ظرفیت‌های خدادادی این منطقه، بی نظیر است و با وجود این ظرفیت ها، نباید در این منطقه جرم و آسیب اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: باید برنامه ریزی شود که از ظرفیت‌های جنوب استان نهایت بهره برداری صورت گیرد، زیرا زمانی که از معان صحبت می‌کنیم، بیشتر نظر‌ها به سمت معادن بزرگی، چون گل گهر و مس جلب می‌شود و این در حالی است که در جنوب استان نیز چنین ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد، اما متاسفانه توجه لازم به آنها صورت نگرفته است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که با وجود داشته‌هایی که در جنوب استان کرمان وجود دارد، وقوع برخی جرایم دور از انتظار است، عنوان کرد: به عنوان مثال انتظار می‌رود که بخش عمده‌ای از مردم این منطقه در بخش کشاورزی و معادن مشغول به کار باشند، چرا که هر چه میزان اشتغال بیشتر باشد، جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش برخی جرایم در جنوب این استان طی شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، عنوان کرد: معتقد هستم باید همه دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا مردم منطقه از این مواهب الهی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که در برخی موارد بروکراسی‌های اداری مانع اقدامات توسعه‌ای می‌شود، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از مسئولان خواسته اند که موانع را از جلوی راه مردم بردارند و ما باید در راستای اجرای منویات ایشان اقدام کنیم، زیرا این کار موجب عمران، آبادانی و پیشرفت می‌شود امنیت موجود در کشور را ارتقا می‌بخشد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن بیان این مطلب که در سفر به جنوب استان کرمان تمامی حوزه‌های قضایی این منطقه مورد ارزیابی قرار گرفته است، تاکید کرد: در این سفر بیش از ۲۰ نفر از مدیران دستگاه قضایی استان کرمان اعم از دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری، معاونین دادستان مرکز استان و چهار هیات مستقل به مدت پنج روز در جنوب استان مستقر بوده اند و کار‌های نظارتی را بر اساس برنامه‌ها و استاندارد‌های موجود انجام داده و به ارزیابی حوزه‌های قضایی جنوب استان پرداخته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هیات نظارت بر حقوق شهروندی، هیات موضوع ماده ۲۸ آیین نامه قانون نظارت بر رفتار قضات، هیات موضوع ماده ۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری با مسئولیت دادستان مرکز استان و هیات بازرسی‌های آموزشی در جنوب استان کرمان حضور داشته اند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به راه اندازی دادگاه‌های صلح و اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، عنوان کرد: طبیعی است که در ابتدای راه اندازی دادگاه‌های صلح مشکلاتی وجود داشته باشدکه در این سفر توجه ویژه‌ای به دادگاه‌های صلح داشته ایم که بتوانیم وضعیت آنها را ارتقاء بخشیده و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

وی اظهارداشت: بازدید از زندان ها، دیدار چهره به چهره با زندانیان، بررسی کمبود کادر قضایی و اداری جنوب استان و بررسی کمبود‌های موجود در حوزه‌های قضایی در این سفر به انجام رسیده و امیدواریم که این سفر برکات خوبی را برای مردم این منطقه به دنبال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار