مانور تیم‌های واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضلاب کشور طی دو روز با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

مانور تیم‌های واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضلاب کشور طی دو روز با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان، هلال احمر، نیروی انتظامی و مدیران عامل صنعت آب و برق کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این مانور، عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان این مطلب که هدف از برگزاری این مانور کسب آمادگی در جهت مقابله با بحران است، افزود: حل بحران نیاز به اقدامات ویژه و عملیات اضطراری و فوق العاده دارد .

وی افزود: مدیریت بحران چندین فاز دارد که فاز اول آن پیشگیری و آماده شدن می‌باشد که ذر این زمینه باید بار‌ها و بار‌ها تمرین کنیم و آموزش ببینیم که در زمان وقوع بحران آماده باشیم.

عبدیان در ادامه گفت: فاز دوم زمانی است که بحران اتفاق می‌افتد و باید با آن مقابله کنیم. پس از آن هم در جهت بهبود اتفاقاتی باید صورت گیرد.

مدیرعامل آبفا استان کرمان در ادامه در زمینه بحران در مجموعه‌های آب و فاضلاب گفت: خشکسالی، سیل، زلزله، آلودگی آب، آتش سوزی، قطع برق و کلرزن‌های گازی از جمله منابع بحران در آبفا می‌باشند که در صورت به وجود آمدن هر کدام این موارد در خدمت رسانی اختلال به وجود می‌آید.

وی در پاین گفت: ما باید در مقابل هر کدام از این اتفاقات آماده باشیم و تمرین استقرار و تمرین اجرا داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، ابراهیم کریمی مدیر کل پدافند غیرعامل استان کرمان در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و مجموعه آبفا در سطح استان گفت: شرکت آبفا استان کرمان در زمینه مدیریت بحران آمادگی و حساسیت خاصی دارند.

حمید سالخورده مدیر کل بحران استان کرمان با بیان اینکه مانور یک طرح و برنامه از پیش تعیین شده است، گفت: مانور‌ها بیشتر جنبه بالابردن سطح آگاهی را داشته و ابتکار دانش افراد امدادی را می‌طلبد. 

وی با اشاره به اینکه مانور یک کار عملیاتی و کارزاری است، گفت: باید مانور‌ها را جدی بگیریم، چرا که مانور در واقع تمرین بیشتر در جهت کنترل اوضاع است. 

وی با بیان اینکه مجموعه خدمات شرکت آب و فاضلاب در زمینه کنترل بحران بسیار گسترده است، بیان داشت: ما امسال با توجه به شرایط ماندگاری هوای گرم تابستان بسیار سختی داشتیم که مدیریت این بحران کار خیلی سختی بود ولی با توان و همت مجموعه آب و فاضلاب و مدیریت خوب مهندس عبدیان که از مدیران پرتلاش و صبور استان است، توانستیم این اوضاع بحرانی را کنترل کنیم.

ناصر اکبری مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور ایران گفت: ایران دهمین کشور بلاخیز جهان است و این امر وجود تیم‌های واکنش سریع را می‌طلبد.

اکبری با اشاره به اینکه تیم‌های واکنش سریع از سال ۹۶ تشکیل شده اند، گفت: تیم‌های واکنش سریع باید ظرفیت‌های خود را افزایش داده و هر ساله تجهیزات خود را نیز ارتقاء دهند. 
هدف از این مانور این است شرکت‌ها کنار هم ظرفیت‌های فنی، کارشناسی و سایر ظرفیت‌ها را افزایش دهند. 

اکبری با توجه به اینکه برخورداری از تجهیزات لازم و تخصصی به همراه رعایت اصول ایمنی از عوامل بسیار مهم می‌باشد که اعضا تیم‌های واکنش سریع باید در مهار حوادث مدنظر قرار دهند، گفت: ما در کرمان علمک سیار داریم که در هیچ کدام از استان‌های دیگر این تجهیزات را نداریم.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار