مدیر پایانه مرزی جلفا گفت: در زمان کنونی حمل و نقل کالا از این پایانه از روزانه ۱۲۰ دستگاه در سال‌های گذشته به ۴۰۰ خودرو باری افزایش یافته است.

حسن داداش زاده مدیر پایانه مرزی جلفا با بیان اینکه این پایانه فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ با بخش مسافری شروع کرده است، گفت: فعالیت بخش باری این پایانه نیز از سال ۱۳۷۵ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال ۱۳۹۸ کریدور ترانزیتی جلفای ایران، جلفای نخجوان، ترکیه، گرجستان و اروپا راه اندازی شده است، اظهار کرد: با راه اندازی این کریدور هم اکنون حدود ۱۲۰ دستگاه خودرو باری ایرانی از طریق این پایانه در مسیر اروپا تردد می‌کنند.

افزایش روزانه حمل و نقل کالا از پایانه مرزی جلفا به ۴۰۰ دستگاه خودرو

مدیر پایانه مرزی جلفا گفت: در نیمه نخست امسال ترانزیت ورودی و خروجی کالا از پایانه مرزی جلفا با افزایش حدود ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

داداش زاده، با بیان اینکه در این بازه زمانی میزان تردد وسایل نقلیه سنگین باری از پایانه مرزی جلفا حدود هفت درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در این مدت ۲۷ هزار و ۱۰۰دستگاه کامیون ایرانی و ۳۲ هزار و ۸۰۰ کامیون خارجی از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در زمان کنونی روزانه ۱۰ تا ۱۲ دستگاه اتوبوس مسافری با حدود ۵۰۰ مسافر به صورت ترانزیت از این پایانه تردد می‌کنند، یادآور شد: فعالیت این پایانه مرزی تا اواخر سال ۱۳۹۰ تا پایان وقت اداری بود که برای تسهیل و ارایه خدمات بهتر به مسافران و خودرو‌های عبوری، هم اکنون این پایانه تا ساعت ۱۸ عصر فعالیت می‌کند.

داداش زاده، یادآوری کرد: در نیمه نخست امسال ۷۴ هزار و ۲۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.