معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اکنون ۲۱ وقف با نیت کمک به افراد نیازمند در زمینه ازدواج وجود دارد.

حجت الاسلام رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: شهرستان بیرجند با هفت موقوفه پیشتاز تعداد موقوفات مربوط به ازدواج است.

او افزود: همچنین شهرستان طبس پنج موقوفه، شهرستان‌های سرایان و فردوس هر کدام ۲ موقوفه، قاینات و خوسف هر کدام یک موقوفه دارند، اما در نهبندان، بشرویه و زیرکوه موقوفه‌ای با نیت ازدواج وجود ندارد.

حجت الاسلام رحیمی اظهار کرد: خشکسالی و کمبود درآمد در روستا‌ها یکی از مهمترین عوامل نداشتن درآمد و ترغیب مردم برای وقف با نیت ازدواج است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در شهرستان بیرجند از محل عواید موقوفات سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گرفته و تعدادی واحد مسکونی ساخته شده که با یک سوم قیمت اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه زوجین برای سکونت در این واحد‌ها باید از قبل ثبت‌نام کنند ادامه داد: زوجین با شرکت در قرعه‌کشی به مدت ۲ سال با یک سوم اجاره در این خانه‌ها مستقر می‌شوند و در صورت فرزند دار شدن یک سال به مدت اجاره آنها افزوده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۴۴ سری کمک جهیزیه از محل موقوفات در استان توزیع شده است تأکید کرد: ترویج ازدواج آسان در جامعه باید دستور کار نهاد‌های دولتی و فرهنگی قرار گیرد چرا که با فرهنگ‌سازی در نهاد خانواده میسر است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: امور خیریه ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.