مطیعی گفت: تحقیقات در خصوص کنوکارپوس با کمک دانشگاه‌های استان در خصوص این گیاه انجام گرفت و مشخص شد که این درخت مشکلی برای تنفس ایجاد نمی‌کند.

محمد مهدی مطیعی رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز شنبه در یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر اهواز در سرسرای شورا گفت: از سال ۸۲ به منظور توسعه فضای سبز اهواز کاشت گیاه کونوکارپوس در این شهرستان آغاز شد و این گیاه به دلیل تطبیق با شرایط اقلیمی استان، پوشش گیاهی مناسبی را در شهر ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه این گیاه در تولید اکسیژن بسیار اثر گذار است افزود: در سال‌های اخیر فرافکنی در خصوص این گیاه و انتشار مطالبی مبنی بر ایجاد مشکلات تنفسی توسط کونوکارپوس افزایش یافت.

آقای مطیعی اضافه کرد: تحقیقات لازم در خصوص این گیاه با کمک دانشگاه‌های استان در خصوص این گیاه انجام گرفت و مشخص شد که کونوکارپوس مشکلی برای تنفس ایجاد نمی‌کند و گرده این‌گیاه از درخت مرکبات نیز کمتر است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: این فرافکنی عاملی شده است تا سوداگران اقدام به قطع این درخت در اهواز کنند و از چوب آن برای مصارف مختلف استفاده کنند.

او گفت: از نیروی انتظامی درخواست داریم برای جلوگیری از قطع درختان در اهواز با شهرداری همکاری کند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین شورای شهر اهواز و نیروی انتظامی استان در سه حوزه شهری منعقد خواهد شد تصریح کرد: یکی از حوزه‌های مد نظر در این تفاهم‌نامه درخواست کمک و یاری از نیروی انتظامی برای تامین امنیت پارک‌ها و فضاهای سبز شهری است.

او افزود: با وجود اینکه روشنایی پارک‌ها در اهواز تامین شده اما همچنان ناامنی و سرقت در این مکان‌ها مشهود است.

مطیعی وجود معتادان متجاهر و عرضه کنندگان قلیان در فضاهای سبز شهر اهواز را عامل گله‌مندی مردم، ناامنی ونازیبا شدن شهر عنوان کرد و ادامه داد: برای رفاه حال مردم و امکان استفاده خانواده‌ها از پارک ها و فضای سبز شهر لازم است که این مشکل در اهواز رسیدگی شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با توجه به فراز و فرودهای گذشته شورای ششم اهواز در حال حاضر جلسات شورا به طور منظم در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.