فرماندار شادگان بر لزوم لایروبی کانال‌های دفع آب سطحی قبل از آغاز فصل بارندگی تاکید کرد.

جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان می گوید: با توجه به اینکه شهر شادگان مشکل دفع آب‌های سطحی دارد شهرداری و آبفا ملزم به لایروبی کانال‌های فاضلاب هستند و باید این کار را در اولویت قرار دهند.

او افزود: اداره آبفا و شهرداری شادگان برای اقدامات پیشگیرانه فصل بارشی و جمع شدن آب‌های سطحی در این فصل منتظر نمانده و اقداماتی همچون لایروبی شبکه‌های فاضلاب را در این شهر هر چه سریعتر آغاز کنند.

فرماندار شادگان گفت:لایروبی کانال‌های فاضلاب، ترمیم نوارهای حفاری و پاکسازی و زیباسازی فضای شهری باید در دستور کار آبفا و شهرداری شادگان قرار گیرد.

صالح‌زاده اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و پیش رو بودن زمستان و احتمال بارش نزولات آسمانی لازم است همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی را داشته و تمهیدات مورد نیاز را انجام دهند.

فرماندار شادگان به اجرای پروژه ورودی این شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه با هدف هدایت آبهای سطحی ورودی شهر شادگان از سمت دارخوین به طول یکهزار و ۳۰۰ متر درحال اجراست و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری شادگان تا قبل از شروع فصل بارندگی به پایان خواهد رسید.

او همچنین بر افزایش و تقویت پمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تاکید کرد و گفت: بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره چهار و ۶ فاضلاب، لایروبی خطوط شبکه فاضلاب در سطح شهر به طول ۲۰ کیلومتر، تعمیرات دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز برای دفع روان آبها از مهمترین اقدامات اداره آب و فاضلاب تا قبل از شروع فصل بارندگی است که در حال انجام است.

صالح‌زاده شناسایی نقاط آسیب پذیر در سطح شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای تسریع و تکمیل اجرایی پروژه‌ها تا قبل از فصل بارندگی از تمام ظرفیت شرکت‌های مستقر در شهرستان استفاده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.