فرماندار شادگان بر لزوم لایروبی کانال‌های دفع آب سطحی قبل از آغاز فصل بارندگی تاکید کرد.

جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان می گوید: با توجه به اینکه شهر شادگان مشکل دفع آب‌های سطحی دارد شهرداری و آبفا ملزم به لایروبی کانال‌های فاضلاب هستند و باید این کار را در اولویت قرار دهند.

او افزود: اداره آبفا و شهرداری شادگان برای اقدامات پیشگیرانه فصل بارشی و جمع شدن آب‌های سطحی در این فصل منتظر نمانده و اقداماتی همچون لایروبی شبکه‌های فاضلاب را در این شهر هر چه سریعتر آغاز کنند.

فرماندار شادگان گفت:لایروبی کانال‌های فاضلاب، ترمیم نوارهای حفاری و پاکسازی و زیباسازی فضای شهری باید در دستور کار آبفا و شهرداری شادگان قرار گیرد.

صالح‌زاده اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و پیش رو بودن زمستان و احتمال بارش نزولات آسمانی لازم است همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی برای پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی را داشته و تمهیدات مورد نیاز را انجام دهند.

فرماندار شادگان به اجرای پروژه ورودی این شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه با هدف هدایت آبهای سطحی ورودی شهر شادگان از سمت دارخوین به طول یکهزار و ۳۰۰ متر درحال اجراست و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری شادگان تا قبل از شروع فصل بارندگی به پایان خواهد رسید.

او همچنین بر افزایش و تقویت پمپ‌های ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تاکید کرد و گفت: بازسازی ایستگاه پمپاژ شماره چهار و ۶ فاضلاب، لایروبی خطوط شبکه فاضلاب در سطح شهر به طول ۲۰ کیلومتر، تعمیرات دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز برای دفع روان آبها از مهمترین اقدامات اداره آب و فاضلاب تا قبل از شروع فصل بارندگی است که در حال انجام است.

صالح‌زاده شناسایی نقاط آسیب پذیر در سطح شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برای تسریع و تکمیل اجرایی پروژه‌ها تا قبل از فصل بارندگی از تمام ظرفیت شرکت‌های مستقر در شهرستان استفاده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار