مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به طرح تعریض و بهسازی بزرگراه قم به نیزار، گفت: قطعه چهارم این بزرگراه در مراسمی با حضور استاندار استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 حسین زنجیرانی فراهانی امروز در حاشیه بهره‌برداری از قطعه چهارم بزرگراه قم به نیزار، گفت: این قطعه به طول ۱۰ کیلومتر از حدفاصل روستای چشمه‌علی تا انتهای حوزه استحفاظی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: با بهره‌برداری از این قطعه حدفاصل محور، پس از امامزاده عبدالله (ع) تا انتهای حوزه استحفاظی چهارخطه به‌صورت دو باند رفت‌وبرگشت ارتقا یافت.

زنجیرانی فراهانی افزود: عملیات اجرایی این طرح از زمستان سال ۹۶ آغاز و مهرماه امسال تکمیل و در اختیار مردم و رانندگان قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، بیان کرد: برای اجرای این طرح افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به کار رفته است.

زنجیرانی افزود: همچنین با بازگشایی این قطعه، مشکلات ترافیکی و آمدوشد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل خواهد شد و مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس نزدیک‌تر می‌شود که کاهش مصرف سوخت را در پی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، تصریح کرد: با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار