نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: باید شهید "سیدحسن نصرالله" را به عنوان الگو قرار دهیم و نسل بعدی خود را این گونه تربیت کنیم تا انسان هایی شاخص وتاثیر گذار در جبهه اسلام باشند.

 آیت الله مصطفی محامی  در دیدار دانش‌پژوهان موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین(ص) واحد سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی موسسه خاتم‌النبیین(ص) این بوده که ما انسان های فاضل، متعهد و اهل تعامل با پیروان مذاهب دیگر باشیم تا از حیث نظری با مبانی یکدیگر آشنا شویم و زمینه ساز تعامل در مقام عمل شود که این مدل هم برای شیعیان و هم برای اهل سنت مورد نیاز است.

وی به بیان ویژگی‌های شخصیتی و رویکردهای مدیریتی شهید سیدحسن نصرالله پرداخت و افزود: این شهید فردی تواضع به عنوان یک انسان کامل بود و بر تقویت این تعاملات اصرار داشت، نکته بعد مدل مدیریتی وی بود و با وجود اینکه در لبنان مذاهب مختلف شیعه، اهل‌سنت و مسیحی وجود دارد و این گونه نیست که همه هم فکر باشند و حزب الله به عنوان یک اقلیت به حساب می آید؛ اما مدل مدیریتی به گونه ای بود که همه پای کار مقاومت بودند و وی به گونه ای مدیریت کردند که شیعه، اهل سنت و حتی مسیحیت پای کار مقاومت ایستادند و از حیث مدیریتی یک شاهکار واقعی بوده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید از این مسائل درس بگیریم چرا که جامعه اسلامی به امثال سید حسن نصر الله نیازمند است و هر کس به هر شکلی که می تواند باید این مسیر را دنبال کند و در حد توان خود هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی تاکید کرد: باید شهید سیدحسن نصرالله را به عنوان الگو قرار دهیم و نسل بعدی خود را این گونه تربیت کنیم تا انسان هایی شاخص و تاثیر گذار در جبهه اسلام باشند.

آیت الله محامی اظهار کرد: بی باکی شهید سید حسن نصر الله یادآور سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخیر بود که کاملا شیوا به زبان عربی و فارسی سخنرانی کردند و با وجود جو امنیتی حاکم و تهدیداتی که علیه ایشان شده بود نماز عصر خود را نیز در همان جا اقامه‌ کردند.

در ابتدای این دیدار مولوی محمدصدیق درازهی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد سراوان به ارئه گزارشی از موسسه خاتم‌النبیین(ص) واحد سراوان پرداخت و گفت: اساتید این موسسه از علمای شیعه و اهل سنت بومی شهرستان تامین شده است و در حال حاضر در این شهرستان تنها امکان تحصیل بانوان در این موسسه فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار