وزیر دفاع آمریکا پس از عملیات حزب‌الله لبنان علیه جنوب حیفا مجددا ادعا کرد که همچنان می‌توان میان حزب‌الله و رژیم تروریستی اسرائیل صلح برقرار کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم تروریستی اسرائیل پس از حمله حزب‌الله لبنان به جنوب حیفا، درخواست خود را از اسرائیل برای تغییر از حمله به لبنان به مسیر دیپلماتیک تجدید کرد.

براساس گزارش آر تی، در بیانیه پنتاگون آمده است: آستین در ۱۳ اکتبر با گالانت صحبت کرد تا با کشته شدن سربازان ارتش اسرائیل در حمله امروز پهپاد حزب الله لبنان ابراز همدردی کند.

 آستین بر تعهد عمیق آمریکا به امنیت رژیم تروریستی اسرائیل تاکید و به اعلام استقرار یک سامانه دفاع هوایی تاد در ارتفاع بالا در اراضی اشغالی اشاره‌کرد.

آستین همچنین بر اساس این بیانیه ادعا کرد: اهمیت اسرائیل در انجام تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت نیرو‌های یونیفل و نیرو‌های مسلح لبنان و لزوم تغییر مسیر از عملیات نظامی در لبنان به مسیر دیپلماتیک برای تأمین امنیت غیرنظامیان در هر دو طرف مرز در اسرع وقت لازم است.

آستین بار دیگر نگرانی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در غزه ابراز کرد و بر لزوم برداشتن گام‌های سریع برای رفع آن تاکید کرد. 

در بیانیه دفتر وزیر جنگ اسرائیل نیز آمده است که گالانت در تماس قبلی با آستین در ۱۲ اکتبر، حزب الله را به استفاده از سایت‌های یونیفل به عنوان پوشش متهم کرد.  

گالانت به همتای آمریکایی خود اطلاع داد که حوادثی که در آن نیرو‌های حافظ صلح مجروح شدند در دست بررسی است و او حزب الله را متهم کرد که عمدا از نزدیک مواضع یونیفل شلیک کرده است.

گالانت همچنین در مورد عملیات ارتش اسرائیل در لبنان ادعا کرد: در مواجهه با این چالش عملیاتی بزرگ، ارتش اسرائیل به اقداماتی برای جلوگیری از آسیب رساندن به نیرو‌های یونیفل و سایت‌های حافظ صلح ادامه خواهد داد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۳
سیاه برزنگی
آخرین اخبار