رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس وعده رئیس جمهور پیش بینی می‌شود که حداکثر تا پایان هفته آینده ۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آخرین آمار از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت ۴۴ همت باقی مانده مطالبات گندمکاران، مصوبه سران قوه منجر شده که اوراق از طرف سازمان برنامه و بانک‌مرکزی نهایی شود و بنابر دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر جهاد پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان هفته آینده پرداخت شود.

او با بیان اینکه کشت گندم در حال انجام است، افزود: اکنون کشت در استان های شمال غرب، مرکزی و غرب شروع شده و در استان های جنوب و مرکزی طی روزهای آتی شروع خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ۴۰ تا ۴۵ درصد کشت استان های سردسیر انجام شده است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به ۶ میلیون هکتار سال قبل برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت کود در استان هایی که پول پرداخت نشده کشاورزان با مشکل نقدینگی روبرو هستند، اما بدلیل سیاست ها و قیمت گذاری صورت گرفته امیدواریم مشکلی در بحث تغذیه رخ ندهد‌.

به گفته او، برخی کشاورزان به دلیل تاخیر در پرداخت ها گندم در انبارها نگه داشتند که پیش بینی می شود با بحث پرداخت ها، گندم های انبارشده به مراکز خرید عرضه شود، اما مقدار زیاد نیست.

هاشمی گفت: با عنایت الهی مبنی بر بارش و پراکنش مناسب بارش و تلاش مروجان و کارشناسان، پایداری تولید و خودکفایی استمرار خواهد یافت.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار