اقدام نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مبارزان فلسطینی که ضداشغالگران دست به عملیات می‌زنند، خشم عمومی فلسطینیان را به دنبال داشته است.

 رای الیوم با اشاره به تداوم سیاست سرکوب مبارزان فلسطینی در کرانه باختری به دست نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین آورده است: تداوم سیاست تعقیب، بازداشت و خلع سلاح مقاومت در کرانه باختری، خشم فلسطینیان را به دنبال داشته و این همزمان با جنگ غزه و نسل کشی فلسطینیان به دست اشغالگران است. درخواست‌های متعدد فلسطینی و گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری فلسطینی برای توقف این سیاست-که از آن به مثابه «خنجری از پشت» از سوی تشکیلات خودگردان نام می‌برند- راه به جایی نبرده است. نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به دستور مقامات بالادست به این تعقیب و بازداشت و خنثی کردن بمب‌های کارگذاشته شده از سوی مبارزان در خیابان‌ها علیه نظامیان اسرائیلی و تسلیحات آنها در حملات روزانه آنها به شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری، ادامه می‌دهند.

«فخری البرغوثی» از رهبران جنبش فتح و عضو شورای انقلابی آن گفت: سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان کار دیگری غیر از تعقیب مبارزان در طوباس و جنین ندارند، گویا که ما مشکلی از بابت اشغالگران نداریم. آنها باید از این کار‌های خود دست بردارند. تنها خواسته ما از این سرویس‌های امنیتی این است که از مردم دور شوند و دست از سر آنها بردارند.

«حسن خریشه» نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نیز گفت: این تحرکات بی معنی، غیرمنطقی و مردود از سوی مردم و از حیث اخلاقی است به ویژه که اشغالگران بر دامنه حملات خود به مناطق شمال کرانه باختری افزوده‌اند و مقاومت در این مناطق اقدامی مطلوب و مورد نیاز است. مردم متوجه هستند که تشکیلات خودگردان به سبب تعهدات به توافقات با اشغالگران و ناتوانی در رویارویی نمی‌تواند کاری در برابر اشغالگران انجام دهد، اما تعقیب مبارزان و خدشه دار کردن وجهه آنها و خنثی کردن بمب‌های کارگذاشته علیه اشغالگران بی معنی است. ما شرایط عادی نداریم و روزانه در معرض نسل کشی در غزه و کرانه باختری هستیم و این ایجاب می‌کند که علیه اشغالگران مقاومت انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار