وزیر خارجه اردن تاکید کرد که رژیم تروریستی اسرائیل همانطور که غزه را ویران کرد، به دنبال ویرانی منطقه است.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن روز سه شنبه گفت که رژیم تروریستی اسرائیل در حال نابودی خاورمیانه است و به دنبال صلح با کشور‌های منطقه نیست.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشستی با هاکان فیدان همتای ترک خود با عنوان دیپلماسی جهانی و آینده فلسطین در کنفرانس آینده فلسطین که توسط ترکیه برگزار شد، بیان شد.

الصفدی با بیان اینکه رژیم تروریستی اسرائیل در جنگ در سطوح سیاسی و اخلاقی شکست خورده است، افزود: اگر برای فلسطینی‌ها کشوری مستقل ایجاد نشود، آسایش برای اسرائیل حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: برقراری ثبات در منطقه مستلزم دستیابی به راه حلی است که ضامن صلح و ایجاد کشور مستقل فلسطینی در چارچوب ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی باشد.

وزیر اردنی تاکید کرد که این تنها راه دستیابی به صلحی فراگیر و پایدار است که مورد قبول مردم است و برای آنها یک حق و یک ضرورت است. او افزود: اسرائیل فقط در منطقه به ویرانی فکر می‌کند همانطور که غزه را ویران کرد و تجاوزات خود را علیه لبنان گسترش داد.

وی تصریح کرد که از ۳۰ سپتامبر گذشته تاکنون حتی یک کامیون کمک رسانی وارد غزه محاصره شده توسط رژیم صهیونیستی نشده است حتی این رژیم همچنان پناهگاه ها، بیمارستان‌ها و مدارس را بمباران می‌کند.

الصفدی توضیح داد که اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاحی در تجاوزات خود به غزه استفاده می‌کند و اردن این را  جنایت جنگی می‌داند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار