مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه فاز نخست خط یک قطار شهری آماده بهره‌برداری است، گفت: این خط متروی قم به طول ۶ کیلومتر در صورت تامین واگن تا ۲ آینده آماده فعالیت می‌باشد.

محمدرضا انگشت باف گفت: تامین واگن قطار شهری توسط وزارت کشور دنبال می‌شود و درصورتی‌که به فوریت تامین گردد تا قبل از آغاز زمستان امسال می‌توانیم این خط را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به وضعیت تامین واگن متروی قم، گفت: تامین ۵۰ رام واگن از طریق وزارت کشور به همراه اجاره چند واگن از شهر‌های دیگر از بستر‌هایی است که می‌تواند سبب بهره‌برداری از این فاز نخست خط یک متروی قم از محدوده محله قلعه کامکار تا میدان مطهری شود.

انگشت باف با اشاره به روند آماده‌سازی فاز دوم خط یک متروی قم، ادامه داد: در قالب این خط حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از محدوده میدان مطهری به مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ، زمان‌بندی اجرای فاز دوم خط یک متروی قم چهارساله می‌باشد و برای اجرای آن ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده‌است.

انگشت باف همچنین گفت: خط دوم متروی قم نیز از محدوده خیابان امام خمینی آغاز و به شهرک پردیسان متصل می‌شود که طول این خط در مجموع حدود ۲۸ کیلومتر می‌باشد که از نظر جابه‌جایی مسافر نقش مهمی در حمل‌ونقل شهری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم، ادامه داد: خط یک و دوم مترو به همراه مونوریل در ایستگاه میدان مطهری تبادل مسافر خواهد داشت.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار