تحلیلگر یمنی به بیان جزئیات عملیات پهپادی مقاومت لبنان علیه مقر تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و انجام آن را نشانه توان بالای اطلاعاتی و رصد پیشرفته حزب الله دانست.

رای الیوم گزارش داد، کامل المعمری کارشناس امور نظامی و تحلیلگر یمنی گفت: عملیات پهپادی مقاومت اسلامی لبنان به مقر تیپ گولانی در جنوب حیفا، سئوالات زیادی را درباره اطلاع حزب الله از اماکن سری اسرائیل و زمان دقیق حمله هنگام تجمع نظامیان دشمن در این مقر مطرح می‌کند.

وی افزود: با بررسی روند تحولات جنگ می‌توان به توان بزرگ حزب الله در زمینه رصد و شناسایی هدف پی برد. حزب الله از پهپاد‌های شناسایی برای این منظور بهره می‌برد. این پهپاد‌ها شبانه روز در حال جمع آوری اطلاعات هستند و عملیات حیفا و هدف قرار دادن مقر تیپ گولانی نیز بر همین اساس است.

این تحلیلگر با اشاره به زمان حمله حزب الله به نظامیان تیپ گولانی زمان صرف شام اضافه کرد: این عملیات طبق اطلاعات دقیق انجام شد. حزب الله با پهپاد‌های پیشرفته به طور مداوم همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارد و این پهپاد‌ها به حزب الله توان اطلاع از موعد تجمع نظامیان، شیفت‌ها و برنامه‌های روزانه آنها را می‌دهد. حزب الله با رصد دقیق جزئیات، امکان اجرای عملیات منحصر به فرد در زمان مناسب را فراهم کرد.

وی ادامه داد: حزب الله در بیانیه خود در این رابطه، از انفجار در اتاق‌هایی خبر داد که ده‌ها افسر و نظامی در آن بودند، یعنی فقط سالن غذاخوری هدف قرار نگرفته بلکه به اتاق‌های دیگر نیز حمله شده است. بررسی تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده این روایت حزب الله را ثابت می‌کند.

به گفته این کارشناس امور نظامی یمن، برخی از پهپاد‌های به کار گرفته شده در این عملیات، برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفتند.

المعمری تاکید کرد: طبق بیانیه حزب الله، در این حمله از ۶ پهپاد استفاده شده که به نظرم برخی از این پهپاد‌ها اقدام به شلیک موشک برای ایجاد شکاف روی پشت بام یا دیوار کرده و سپس پهپاد انتحاری با دیگر پهپاد‌ها به هدف اصابت کرده اند، این نشان دهنده هدف قرار گرفتن اتاق‌های مجاور است که تنها بخش کوچکی از آن به رسانه‌ها نشان داده شد.

این تحلیلگر افزود: دشمن درباره حمله موفق مقاومت تحقیق و به ناکامی سامانه‌های امنیتی و اطلاعاتی خود اذعان کرد. این به رغم سکوت اسرائیل اوج آشفتگی ارتش اشغالگر پس از عملیات حمله دقیق به مقر تیپ نخبه گولانی را نشان می‌دهد که یکی از بارزترین یگان‌های جنگی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود. این حمله از اهمیت بسزایی برخوردار و پاسخی به حمله اسرائیل به مقر نشست نیرو‌های رضوان در ضاحیه بیروت در حدود یکماه قبل است.

وی گفت: این عملیات از این حیث اهمیت دارد که فقط نظامیان عادی را هدف قرار نداده، بلکه مقر نیرو‌های ویژه که شریان ارتش اسرائیل هستند را نشانه گرفته و تاثیر روحی و تاکتیکی آن فراتر از تلفات و خسارات این ضربه است.

به گفته این کارشناس نظامی، هدف قرار گرفتن یگان گولانی ضربه روحی به ارتش اسرائیل است که به توان اطلاعاتی و امنیتی خود می‌نازد، اما آنچه ضربه حزب الله را متمایز می‌کند، توان رخنه در سامانه‌های اطلاعاتی پیشرفته اشغالگران و کشف مقر سری نیرو‌های ویژه این رژیم است و این نشان می‌دهد که حزب الله توان شناسایی و رصد فوق العاده‌ای از دشمن دارد. این عملیات همچنین ثابت کرد که مقاومت توان وارد کردن ضربات دردناک به عمق دشمن و بی ثبات کردن آن را دارد.

این تحلیلگر در پایان بیان کرد: این نبرد اطلاعاتی میان طرفین تاکید بر این است که جنگ میان مقاومت فقط در میدان نبرد نیست، بلکه جنگ مغز‌ها و توان شناسایی است. توان حزب الله قابل انکار نیست و می‌تواند ضربات سخت به دشمن وارد کند.

 مقاومت اسلامی لبنان شامگاه یکشنبه پایگاه تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بنیامینا در جنوب حیفا را هدف حملات پهپاد‌های انفجاری خود قرار داد که بنا به اذعان صهیونیست ها، در جریان آن ۴ نظامی کشته و ۱۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید احمد
۱۳:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
درود وسلام خدابررزمندگان دلاور باغیرت لبنانی یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
سلام هشدار : خیلی مراقب باشید دشمن ممکن است اول به پدافند حمله کند
آخرین اخبار