یک شرکت‌ دانش‌بنیان توانسته است با تولید مکمل غذایی امگا ۳ با کمک فناوری «انتریک کوتد» و مقاوم‌سازی سافت ژل به اثربخشی بیشتر این محصول کمک کند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) توانسته است با تولید مکمل غذایی امگا ۳ با کمک فناوری «انتریک کوتد» و مقاوم‌سازی سافت ژل به اسید معده و جذب آن در روده، به اثربخشی بیشتر این محصول کمک کند و از عوارض ناشی از جذب این مکمل در معده جلوگیری کند.

سامان پورضیاء، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص ویژگی‌های این محصول گفت: سافت‌ژل‌های اسمارت امگا در برابر شرایط اسیدی معده مقاوم بوده و محتویات خود را در روده آزاد می‌کند. از این رو بازگشت بوی بد ناشی از روغن ماهی و استشمام آن توسط مصرف‌کننده صورت نخواهد گرفت. از سویی معده هم تحت تاثیر مستقیم روغن ماهی قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین تحریک معده و به تبع آن ریفلاکس احتمالی هم حذف شده است.

وی افزود: با توجه به آزادسازی امگا ۳ در محل اصلی جذب آن یعنی روده باریک و جلوگیری از تخریب آن توسط اسید معده، علی‌القاعده سطح بالاتری از اسید‌های چرب حاوی امگا- ۳ جذب خواهد شد.

پورضیاء در خصوص سابقه تولید سافت ژل امگا ۳ گفت: مقاوم‌سازی سافت‌ژل‌ها به اسید معده، فرآیندی بسیار پیچیده است که در زمان آغاز این پروژه، فناوری تولید آن تنها در اختیار کشور‌های اروپایی و آمریکا بود. در محصول تولیدی ما، مقاوم سازی سافت‌ژل‌های اسمارت امگا بدون فرآیند روکش‌دهی و در ترکیب خود کپسول‌ها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش هزینه و زمان تولید آن، ظاهر مناسب‌تر و کارایی بالاتری در مقاومت به اسید معده خواهند داشت.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: اسمارت امگا برای نخستین بار به این شیوه در کشور تولید شده و فرایند تحقیق و توسعه آن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، در خود شرکت انجام شده است. این محصول بعد از موفقیت در مقیاس آزمایشگاهی، در مقیاس صنعتی نیز تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان است.

پورضیاء با اشاره به مزایای این محصول، گفت: کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، کمک به رشد سلول‌های مغزی جنین در دوران بارداری مادر، کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان، کمک به درمان کمبود توجه و تمرکز از جمله کابرد‌های این محصول است.

 وی از ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار جعبه از اسمارت امگا در این شرکت خبر داد و گفت: فناوری استفاده شده در این محصول، قابلیت تعمیم به محصولات دیگر را هم دارد و با به کارگیری این فناوری می‌توان تا ۲.۵ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرد.

پورضیاء گفت: یکی از آنالیز‌های اولیه سازمان غذا و دارو برای صدور پروانه محصول، یکسانی اثربخشی محصول با نمونه‌های برند خارجی بر اساس تست‌های فارماکوپه آمریکا و اروپا است که اسمارت امگا، تمامی مراحل را با موفقیت کسب کرده است. از سویی نمونه‌های خارجی این محصول بیش از ۳ برابر اسمارت امگای تولیدی ما قیمت دارند.

برچسب ها: امگا سه ، فناوری جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار