در نشست هم اندیشی معاون علمی رئیس‌جمهور با وزیر ورزش، طرفین در زمینه ایجاد مراکز نوآوری و فناوری در حوزه ورزش توافق کردند.

در نشست هم‌اندیشی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان که روز پنج شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، حسین افشین با ابراز خوشحالی از تشکیل این جلسه اظهار داشت: وزارت ورزش اولین وزارتخانه‌ای است که این نشست مشترک را برگزار می‌کنیم و این نشان می‌دهد که دکتر دنیامالی - وزیر ورزش- توجه ویژه‌ای به موضوع علمی و اجرایی دارد. برای ما امیدوار کننده است که با حضور وزیر ورزش و جوانان بتوانیم اقدامات موثری در حوزه علم و فناوری ورزش و جوانان انجام دهیم.

وی افزود: طی تحقیقاتی که انجام شد قبل از برگزاری این نشست متوجه شدیم که معاونت علمی و فناوری تا به حال در حوزه ورزش کاری انجام نداده و همکاری بین دو دستگاه صورت نگرفته است. هدف ما این است که موضوعات دانش‌بنیان و فناوری حوزه ورزش را ارتقا دهیم. این حوزه یک حوزه ترکیبی است و ورزش از چند علم تشکیل شده است. یکی از اتفاقات مهمی که رخ می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی است که همه حرکات ورزشکاران را آنالیز می‌کند.

افشین در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه ورزش به لحاظ دانش بنیانی بسیار سخت است و نیاز به تحقیق و مطالعه زیاد دارد. امروزه از تهیه البسه تا تجهیزات نیاز به علم روز و فناوری داریم. معاونت علمی فناوری می‌تواند بازوی توانمند وزارتخانه‌ها باشد و این وظیفه را داریم که با تعامل با وزارت ورزش بتوانیم توسعه ورزش را رقم بزنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور ادامه داد: نیرو‌های نخبه خوبی در کشور وجود دارد که از آنها می‌توانیم بهره بگیریم و با یک کار مشترک اقدامات مثبتی را رقم بزنیم. حوزه ورزش پتانسیل زیادی در کشور دارد. اقتدار یک کشور به ورزش است و با مدال‌آوری می‌توانیم عزت کشور را نشان دهیم.

 افشین اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر به زمان نیاز داریم که برنامه‌ها را اجرایی کنیم. باید در حوزه‌های مختلف ورزش و جوانان بذرپاشی انجام شود و منتظر جوانه زدن بذر‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.