کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با استفاده از سامانه خودنویس در طول یک سال گذشته شاهد کم رنگ شدن فعالیت دلالان و سوداگران بازار اجاره بوده‌ایم.

 فصل اجاره مسکن تمام شده و شاهد آن هستیم که استقبال مردم از سامانه خودنویس در قالب ثبت قرارداد بسیار چشم گیر بوده است به طوری که طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مدیران در این بخش میزان قراردادهای مسکن به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده است و همین امر نشان گر اثرات مثبت این سامانه در بازار بوده است.

محمودیان کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر بررسی های میدانی و همچنین آمارهای کف بازار مسکن نشانگر رضایت مردم از سامانه خودنویس است گفت: این سامانه با ایجاد یک فضای مناسب برای ثبت قرارداد بین مالک و مستاجر و یا بین مالک و خریدار باعث شده که‌ زمینه برای افزایش استفاده بیشتر کاربران فراهم شود.

وی ادامه داد: عدم پرداخت هزینه و همچنین کاهش مدت زمان ثبت قرارداد و از سوی دیگر حذف واسطه ها و دلالی ها باعث شده که استقبال از این سامانه رو به رشد باشد.

او با بیان اینکه  بسیاری از مستاجران پیش از این از حضور دلالان و سوداگران و افزایش قیمت های کاذبی که آنها در بازار ایجاد می کردند ابزار ناراحتی و گله مندی کرده بودند گفت: در حال حاضر این بازار به استفاده از سامانه خودنویس به سمت رونق حرکت کرده و همین امر باعث شده که بازار در شرایط کنونی با آرامش بیشتری  همراه باشد.

این کارشناس مسکن در ادامه به صرفه جویی هزینه هایی که از طریق این سامانه ایجاد می شود اشاره کرد و گفت:  صرفه جویی هزینه برای بسیاری از مستاجران و حتی خریداران مسکن یکی از مهم ترین عواملی است که باعث استقبال بیشتر کاربران شده است چراکه این هزینه ها باعث ایجاد فشار بیشتر اقتصادی به خانواده ها شده بود اما با توجه به رایگان بودن این سامانه شاهد آن هستیم که صرفه جویی هزینه ها به بیش از ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر این بازار در این دوره همچنان به سامانه خودنویس نیاز دارد چراکه  همچنان سوداگران و دلالان چشم انتظار توقف و یا حذف این سامانه هستند که بتوانند بازار را بهم بریزند اما نباید فراموش کنیم که آرامش کنونی این بازار در حال حاضر ناشی از فعالیت سامانه خودنویس است در نتیجه دولت باید زمینه را برای تقویت بیشتر این سامانه فراهم کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار