مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطابق برآورد‌ها جهت تکمیل پروژه‌های بزرگراهی ۸۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

محبوب حیدری گفت: در سال ۱۴۰۰ طول بزرگراه‌های استان ۱۸۵ کیلومتر و طول راه‌های اصلی ۶۸۹ کیلومتر در سطح استان اردبیل است که در نتیجه شاخص بزرگراه‌ها ۲۱ درصد و شاخص راه‌های اصلی به ۷۹ درصد بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ طول بزرگراه‌های استان ۲۳۷ کیلومتر و طول راه‌های اصلی ۶۳۷ کیلومتر بوده که در نتیجه شاخص بزرگراه‌ها به ۲۷ درصد و شاخص راه‌های اصلی به ۷۳ درصد رسیده است.
به گفته او، با درنظرگرفتن توسعه کامل راه‌های اصلی و بزرگراهی در سال‌های آتی و برای رسیدن استان اردبیل به شاخص‌های کشوری علاوه بر بزرگراه‌های موجود، لازم است ۱۸۶ کیلومتر به بزرگراه‌های موجود در استان افزوده شود.
حیدری افزود: در همین راستا و برای افزایش شاخص و رتبه استان، طرح ارتقاء ۲۹۹ کیلومتر راه اصلی به بزرگراه در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.
او گفت: در حال حاضر ۲۲۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۶۴ کیلومتر راه اصلی در سطح استان اردبیل در دست اجرا است؛ مطابق برآورد‌ها جهت تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در دست اجرای استان ۸۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: برای تکمیل کل برنامه‌های توسعه بزرگراهی و راه‌های اصلی شامل کل پروژه‌های در دست اجرا و مطالعه به ۳۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.
حیدری افزود: امسال با تکمیل بخشی از بزرگراه‌های در دست اجرا، ۳۵ کیلومتر دیگر نیز آماده افتتاح و بهره‌برداری بوده و در حال حاضر به‌صورت آزمایشی زیر ترافیک رفته است.
او با تأکید به اینکه نیاز استان اردبیل به بزرگراه و توسعه راه‌ها ۸۱۴ کیلومتر است تصریح کرد: با بهره‌برداری و افتتاح کامل از ۳۵ کیلومتر اشاره شده، مجموع طول راه‌های بزرگراهی استان به ۲۷۲ کلیومتر افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.