مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور را شاهد خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: با توجه به تشدید بارش ها هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه  فردا جمعه و شنبه با آغاز شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، همراه با کاهش دما در غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می دهد گفت:  در برخی مناطق شمال غرب، رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با اشاره به اینکه: یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش بینی می‌شود گفت:  دوشنبه ،  اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  تصریح کرد: از جمعه تا یکشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز، گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

او گفت: علاوه بر این، گردوخاک می‌تواند از عراق و نوار غربی به کشور نفوذ کند.

ضیائیان  با اشاره به  اینکه  از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور، همچنین به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد  گفت: در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما روی می دهد و تغییر فصل ملموس خواهد شد.

او بیان کرد: امشب غرب دریای خزر مواج می شود و طی روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر و همه سواحل شمالی مواج و متلاطم می شوند.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار