استاندار کردستان با تاکید براینکه چندین پروژه کلیدی برای مرکز استان تعریف خواهیم کرد، گفت: در کنار آغاز چند پروژه کلان، پروژه‌های نیمه‌تمام را مدیریت می‌کنیم.

آرش زره‌تن لهونی، در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، اظهار کرد: برای شهر سنندج برنامه دارم در همین راستا از نظر بودجه‌ای و مالی در حد مقدورات به شهرداری کمک خواهیم کرد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه چندین پروژه کلیدی برای مرکز استان تعریف خواهیم کرد، گفت: در کنار آغاز چند پروژه کلان، پروژه‌های نیمه‌تمام را مدیریت می‌کنیم.

وی از برنامه‌ریزی جدی خود برای توسعه شهر سنندج در بازه زمانی مشخص خبر داد و گفت: در راستای حل مسائل و مشکلات سنندج جلسات کاربردی متعددی با شورا و شهردار خواهم داشت، ضمن اینکه مردم باید ظرف یک سال تغییرات را به صورت محسوس در این شهر لمس کنند.

لهونی بازسازی روکش آسفالت در برخی از معابر سطح شهر سنندج را ضروری دانست و عنوان کرد: ظاهر شهر باید تغییر پیدا کند و چند پروژه که برای مردم و شهر جذابیت داشته باشد تعریف و اجرا شود.

استاندار کردستان نسبت به پیگیری جدی مطالبات شهرداری از ادارات مختلف قول مساعد داد و گفت: با مدیران ادارات از جمله اداراتی همچون اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی جلساتی در این خصوص برگزار خواهیم کرد و حق و حقوق شهر و شهرداری را به صورت جدی مطالبه می‌کنیم.


شهردار سنندج در این جلسه گریزی هم به اقدامات توسعه‌ای انجام گرفته طی تقریبا سه سال اخیر در سطح شهر زد و گفت: سعی کرده‌ایم در مدیریت شهری تنها یک‌بعدی و به حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری معطوف نشویم و سایر حوزه‌ها، همچون زیباشناختی و معماری، توسعه فضای سبز، رفاه شهروندان و ... را هم دیده و در این راستا اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه معتقدیم مدیریت یکپارچه شهری باید شکل بگیرد این مهم زمینه را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌ها حوزه شهری فراهم می‌سازد، افزود: ارائه عادلانه و متوازن خدمات به شهروندان سرلوحه کار مدیریت شهری بوده و با همین نگاه در برنامه‌ریزی‌ها و توزیع خدمات همه شهر را با هم دیده‌ایم.

رشیدی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌ها را با حمایت اعضای شورای شهر در دو محور درون و برون سازمانی انجام داده‌ایم، گفت: در حوزه درون سازمانی در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری توانسته‌ایم بجز یکی دو مورد که آن هم متاسفانه به واسطه شکایت اشخاص حقیقی یا حقوقی حساب‌های شهرداری مسدود شده حقوق را به روز پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: به‌روز بودن حقوق در شرایط اقتصادی امروز در حالی که شهرداری‌ها از درآمد پایداری هم برخوردار نیستند کار سختی است، اما با تلاش همکاران توانسته‌ایم این مهم را تا حدود زیادی مدیریت کنیم.

شهردار سنندج گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های درون سازمانی در شهرداری سنندج موضوع بیمه پرسنل بود و طلب تامین اجتماعی در این رابطه است که در راستای رفع این مشکل که مربوط به تقریبا بیش از یک دهه گذشته است توافقاتی صورت گرفته و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

رشیدی اجرای پروژه شهرداری الکترونیک و در تکمیل آن شهر الکترونیک را از اقدامات ارزشمند در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری بیان کرد و گفت: توسعه سرانه فضای سبز شهری هدف گذاری اجرای ۱۴۳ هکتار فضای سبز در نقاط مختلف شهر که بخش زیادی از آن انجام شده، انجام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت و احداث چندین پارک بزرگ مقیاس با ظرفیت‌های قابل توجه ورزشی و تفریحی برای شهروندان از اقدامات انجام گرفته در این دوره بوده است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ایجاد درآمد پایدار در احداث فضای سبز و پارک‌ها در مدیریت شهری سنندج مورد توجه قرار گرفته و توسعه فضای سبز در نواحی منفصل شهری با نگاه تحقق عدالت‌محور کردن خدمات در مدیریت شهری برنامه‌ریزی و تحولات خوبی در این راستا رقم خورد.

انجام ۱.۵ میلیون آسفالت در سنندج

شهردار سنندج افزود: با اقدامات حقوقی موثر و با همراهی و همکاری بسیار خوب دستگاه قضا در راستای احقاق حقوق عامه و بیت‌المال یک‌هزار میلیارد تومان حکم قضائی به نفع شهرداری صادر شد که بعضا مربوط به پرونده‌هایی است که قبل از ۱۴۰۰ حکم قطعی آنها علیه شهرداری صادر شده بود.

وی اذعان کرد: با استفاده از ارشاد و راهنمایی دستگاه‌های نظارتی توانسته‌ایم گام‌های بسیار خوبی در راستای احقاق حقوق شهر و شهروندان و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برداریم در همین راستا قرارگاه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز را هم تشکیل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه اسلام‌آباد به طول ۴.۵ کیلومتر که در ۱۴ سال گذشته یعنی سه دوره شورای شهر ۵۰ درصد پیشرفت داشت، در این دوره به همت شهرداری و شورا برای رفع معارضین اقدام شد و در این مدت ۵۰ درصد باقی‌مانده آن اجرا و آماده بهره‌برداری است.

رشیدی با بیان اینکه نهضت آسفالت با اجرای یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در سطح شهر در سال گذشته رقم خورد، گفت: در حوزه مناسب سازی برای جامعه کم توان‌ها نیز با نگاه ایجاد شهر دوستدار کودک برنامه ریزی‌های مختلف انجام و در همین راستا معابر شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

به گفته وی، در راستای مدیریت ترافیک هم احداث ۳ هزار متر پارکینک روبروی پارک شهدا و احداث پارکینگ ۷ هزار متری در میدان آزادی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری تعریف و رونمایی شده است امیدواریم با ورود سرمایه گذاران شاهد عملیاتی شدن این پروژه‌ها و ثروت آفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری باشیم.

رئیس شورای شهر سنندج هم اظهار کرد: درحالی شهرداری سنندج بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد و تا این لحظه حساب هیچ کدام از ادارات را مسدود نکرده است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به خاطر طلب چند میلیاردی، حساب‌های شهرداری را مسدود و مانع از پرداخت حقوق کارگران و پرسنل این نهاد خدمات‌رسان شده است.

رییس شورای شهر سنندج افزود: طرح تفصیلی شهر سنندج باید سه سال پیش نوشته می‌شد، اما هنوز برزمین مانده است.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در حالی که طرح تفصیلی شهر باید از سوی شورا مصوب و بعد ابلاغ شود، متاسفانه به واسطه بی‌مهری‌های راه و شهرسازی شورای شهر کمترین نقشی در این طرح تفصیلی نداشته است.

ابراهیم‌آبادی به مطالبه ۲۱ هکتاری زمین خالص مسکونی شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی هم گریزی زد و گفت: این مطالبه هر بار به بهانه‌های مختلف پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: شهرداری سنندج ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان صدور پروانه مسکن ملی نیز از راه و شهرسازی طلب دارد که پرداخت نشده است.

رییس شورای شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد با وجود اینکه حاضر به پرداخت نبوده‌اند تا این لحظه حساب هیچ اداره‌ای را مسدود نکرده‌ایم و همواره با رویکرد تسامحی برخورد کرده‌ایم.

ابراهیم‌آبادی تصریح کرد: اگر ادارات طلب شهرداری را پرداخت کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز دامن شهرداری و شهر را گرفته رفع خواهد شد.

وی با ابراز گلمندی از رفتار اداره کل اوقاف در مسدود کردن حساب شهرداری گفت: مسدود کردن حساب شهرداری از سوی اداره اوقاف موجب شد که حقوق ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده کارکنان و کارگران این دستگاه خدمات‌رسان زمین بماند.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی بخاطر آلایندگی‌های زیست محیطی باید ماهانه ۳۵ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت کند، گفت: تا این مقطع حاضر به پرداخت حق و حقوق شهر نبوده انتظار داریم استاندار استان به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.