رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج گفت: مشکل کمبود خدمات در ناحیه منفصل شهری نایسر، ریشه در مجموعه پیچیده‌ای از عوامل دارد که فراتر از سیاست‌گذاری‌های شهری است.

شیدا حیدریان، در جلسه  کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج با تأکید بر مسؤولیت ذاتی شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان، بویژه در مناطق کم‌برخوردار، بر تعهد شهرداری به این وظیفه قانونی تأکید کرد.

وی به ضرورت ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان ساکن در نواحی کم برخوردار و به ویژه ناحیه منفصل شهری نایسر تاکید و اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی جامع و‌ توسعه محور، محدودیت‌های بودجه‌ای، عدم توجه به توسعه متوازن شهری و فقدان هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف، همگی در تشدید معضل مناطق کم برخوردار نقش مهمی دارد.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای شهر سنندج با اشاره به حقوق شهروندی، بر لزوم ارائه خدمات رایگان ضروری برای ارتقای سطح زندگی ساکنان این مناطق تأکید کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به شهرداری اطلاع دهند.

 حیدریان گریزی به برگزاری جلسه قبل این کمیسیون مبنی بر توافقات حاصل شده بین مدیران مناطق و سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اشاره و تصریح کرد: بر اساس این توافق، مناطق با تأمین بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی، در تسریع اجرای این پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت و در مقابل، سازمان عمران متعهد به تأمین آسفالت مورد نیاز مناطق شده است. این همکاری بین‌بخشی در راستای بهبود خدمت‌رسانی و تسریع در انجام کار‌های عمرانی برای ساکنان مناطق کم‌برخوردار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت اسفناک ناحیه منفصل شهری نایسر، یکی از محروم‌ترین نواحی منفصل شهری کشور، بر ضرورت توجه ویژه به این منطقه تأکید کرد.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شورای شهر سنندج در پایان خاطر نشان کرد: ساکنان نایسر از دسترسی به امکانات اولیه مانند بیمارستان، مراکز فرهنگی، تفریحی و زیرساخت‌های شهری مناسب محروم هستند و برطرف کردن مشکلات این منطقه نیازمند تلاش‌های گسترده و مستمر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار