امام‌جمعه زاهدان گفت: راه شهدای وحدت باید ادامه پیدا کند تا پرچم وحدت همچنان در سیستان و بلوچستان برافراشته بماند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن دعوت به تحصیل تقوای الهی بیان کرد: سالروز شهادت شهدای وحدت در ۲۶ مهرماه بود، شهدایی که به دست گروهک‌ها به شهادت رسیدند؛ یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد؛ آنان در جهت تقویت امنیت و آرامش به شهادت رسیدند؛ اما این ترور‌ها هنوز نیز در استان ادامه دارد و خون شیعه و اهل‌سنت در کنار هم قرار دارد، اما باید راه این شهدا ادامه پیدا کند تا پرچم وحدت همچنان در استان برافراشته بماند.
 
وی افزود: بیش از یکسال است از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل می‌گذرد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این یک کار مشروع است، افرادی که از خانه و سرزمین خود رانده شدند و در یک زندان رو باز زندگی می‌کنند حق آنان است که از خود دفاع کنند، معنا ندارد که بگوییم فلسطین و اسرائیل با هم صلح و سازش کنند هیچ آدم عاقلی این کار را نمی‌کند.
 
 امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: فلسطینی‌ها با این عملیات هیمنه اسرائیل را در جهان شکستند و اسرائیل به اهدافش نرسید؛ بلکه آبرویش رفت، این شکست غیرقابل‌جبران است حتی اگر همه سران حماس را به شهادت برسانند، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید از مردم غزه حمایت کرد، شهید نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در راه دفاع از مظلوم و فلسطین به شهادت رسید.
 
وی افزود: شهادت سید حسن نصرالله را شاید هنوز به‌درستی درک نکرده باشیم که چه پشتوانه بزرگی در منطقه برای انقلاب اسلامی از دست دادیم؛ اما همه آنان جان خود را در راه مبارزه و دفاع از مظلوم تقدیم کردند؛ اما این رژیم غاصب و دیوانه، وحشیانه به مردم فلسطین حمله می‌کنند و فرماندهان بزرگ حزب‌الله را به شهادت رساندند و مرجع بزرگی مثل آیت‌الله سیستانی را تهدید می‌کند، آنان می‌دانند با یک فتوا چه کار‌هایی انجام می‌شود.
 
آیت‌الله محامی مطرح کرد: در بالاتر از اینها می‌بینیم که به رهبر معظم انقلاب اهانت می‌کنند، ایشان تنها کسی است که به لطف خدا و حمایت مردم در برابر استکبار جهانی و تهمت‌های غربی و عبری ایستاده است.
 
وی ادامه داد: اسرائیل پاسخ خود را در روز جمعه نصر گرفت و مردم نشان دادند هم‌پای رهبری تا پای جان ایستادند، ما باز هم همچنان باید در صحنه بمانیم و از فلسطین و غزه دفاع کنیم، باید تا می‌توانیم حمایت کنیم چه این حمایت در راهپیمایی و اعلام انزجار از دشمن باشد و با هر امکانی که می‌توانیم تمام جهد و تلاش خود را در حمایت از فلسطین قرار دهیم.
 
امام‌جمعه زاهدان با اشاره به هفته پیوند اولیاومربیان گفت: تربیت یک امر مهم و ارزشمند است و همه در برابر تربیت فرزندان و نسل جدید سهیم هستیم؛ اما سلسله‌جنبان تربیت خداوند تبارک‌وتعالی است و فیض علم را پیغمبر از خدا دریافت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار