رایزن سابق سفارت کشورمان در لیبی و سودان درباره شهادت شهید سنوار نکاتی را بیان کرد.

محمدهادی تسخیری، رایزن سابق سفارت کشورمان در لیبی و سودان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شهادت شهید سنوار بیان کرد: بار دیگر دست صهیونیست‌های اشغالگر و جنایتکار به خون یکی از رهبران بزرگ صحنه جهاد و حماسه و یکی از رهبران بزرگ فلسطینی که با شهادت خود به عنوان یک نماد مقاومت در ذهن جوانان فلسطینی ماند آغشته شد و او کسی نیست جز یحیی سنوار. وی سال‌های سال به دنبال شهادت بود. از بیست سالگی او را بار‌ها به زندان انداختند و دو بار تلاش کرد که از زندان فرار کند، اما هر بار تلاشش ناکام ماند و تحت شکنجه‌های وحشتناک صهیونیست‌ها قرار گرفت؛ اما سرانجام در یک مبادله بزرگ بین حماس و صهیون‌ها آزاد شد و به کاری بازگشت که از ابتدا به آن اعتقاد داشت یعنی جهاد برای آزادی فلسطین.

شهید سنوار به همه جهان ثابت کرد که یک فرمانده جهادی هرگز ذلیلانه شهید نمی‌شود

وی ادامه داد:  بعد از اینکه شهید هنیه در تهران به شهادت رسید ایشان مسئولیت مستقیم دفتر سیاسی را در غزه بر عهده گرفت و به گونه‌ای کار را پیش برد که صحنه سیاسی و صحنه جهادی را باهم ادغام کرد. یعنی هم رهبر سیاسی و هم رهبر جهادی حماس در غزه بود، اما شرایط به گونه‌ای بود که هرگز نتوانست مانند گذشته سخنرانی کند و از دیدگاه‌های خود بگوید و عملا با فعالیت‌های جهادی خودش و در زیر وحشیانه‌ترین بمباران‌های تاریخ توانست حماسه‌هایی جاودانه خلق کند، اما سرانجام به آرزوی نهایی خود که همواره در پی آن بود یعنی شهادت نائل شد.

تسخیری افزود: او به همه جهان ثابت کرد که یک فرمانده جهادی هرگز ذلیلانه شهید نمی شود؛ بلکه مردانه و در صحنه و رو در روی دشمنان خود مبارزه می کند و تا آخرین نفس برای آزادی کشورش تلاش می کند. این را سنوار با شهادت و استقامت خود ثابت کرد. امیدوارم خداوند روح این شهید را با شهدای بزرگ مقاومت مانند شهید احمد یاسین، شهید سید حسن نصرالله، شهید هنیه و شهید سلیمانی عزیزمان که همه از وی الهام می گرفتند محشور کند و ما هم به گونه‌ای حرکت کنیم که شرمنده این شهدا نباشیم.

در بین افرادی که از رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند ۴۸ فرانسوی وجود داشته است

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی بیان کرد: شخصی مانند مکرون رئیس جمهور خبیث فرانسه از سویی برگ زیتون را نشان می دهد و از سویی در صفحه ایکس خودش نوشته است که یحیی سنوار مسئول تمام کشتار‌های بعد از عملیات طوفان الاقصی است و الان ما احساس انتقام گرفتن از آنها را داریم. مکرون اعلام کرد که در بین افرادی که از رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند ۴۸ نفر فرانسوی وجود داشته است و این یعنی اینکه ناخواسته اعتراف کرد که نیرو‌های فرانسوی هم در کشتار مردم غزه مشارکت داشتند. بله دشمنان بسیار خوشحالند ولی مومنان و معتقدان به مقاومت ناامید نیستند.

وی تاکید کرد: تاریخ چند ساله مقاومت ثابت کرد که اگر پرچم از دست سرداری بر زمین بیفتد سرداری توانا‌تر و قاطع‌تر پرچم را به دست خواهد گرفت. مطمئنا در آینده دنیا شاهد این امر خواهد بود؛ همانطور که زمانی که سید عباس موسوی را شهید کردند شهید سید حسن نصرالله پرچم را به دست گرفت و آنها را از کارشان پشیمان کرد الان هم شخصی جانشین شهید سنوار خواهد شد که صهیون‌ها را از به شهادت رساندن یحیی سنوار پشیمان خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساله مهمی که الان باید بدانیم این است که گاهی دشمنان برای یافتن رهبران مقاومت شایعاتی مطرح می کنند و برخی ناخواسته برای اینکه پاسخ این شایعات را بدهند سبب می شوند که این افرادی که خار چشم صهیون‌ها هستند فاش شوند. مساله بسیار مهمی که باید دوستان رعایت کنند این است که هر مطلبی که می خوانند سریع در فضای مجازی بازنشر نکنند. البته این خطاب من بیشتر متوجه خواص است که مطالبی که باعث فاش شدن حقایق می شود را بازگو نکنند.  

 

برچسب ها: یحیی سنوار ، قدس شریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار