رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری از نوشتن نامه به رئیس‌جمهور در سه بخش خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی با اشاره به جزئیات نامه یه رئیس‌جمهور گفت: در نامه‌ای که بعد از مراسم تاسوعای حسینی امسال به آقای رئیس‌جمهور نوشتم و به ایشان رساندم به سه محور اشاره کردم.

رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: نامه‌ام را با یادآوری آیه ۱۰۵ سوره شریفه مائده مبنی بر «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا عَلَیکُم أَنفُسَکُم ...» آغاز کردم.‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، مراقب خود باشید. اگر شما هدایت یافته‌اید، گمراهی کسانی که گمراه شده‌اند، به شما زیانی نمی‌رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست و شما را از آنچه عمل می‌کردید، آگاه می‌سازد.» در این نامه یادآوری کردم نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۳۰ هزار شهید و هزاران مجروح تقدیم انقلاب اسلامی کرد و این اتفاق در سایه وحدت، همدلی، محبت، انسجام و وفاق افتاد.

وی ادامه داد: در نامه یادآور شدم در کشوری که بیش از ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد خیلی طبیعی است نظرات و سلایق مختلف و بعضا متضاد وجود داشته باشد، اما همانطور که امام امت از ابتدای نهضت بر کلمه وحدت و اتحاد مردم پافشاری کردند اکنون نیز باید بدون توجه به تفاوت‌ها و اختلافات به وحدت و وفاق برگردیم و نباید اختلافات موجب دشمنی و خالی کردن زیر پای یکدیگر شود، بلکه برعکس باید با وحدت و انسجام در برابر دشمن مشترک با یک شعار و صدا با صلابت بایستیم.

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: بخش دوم نامه‌ام را با آیه ۶۰ سوره انفال آغاز کردم. اینکه برای مقابله با دشمن باید هر چه نیرو در توان داریم را متحد و یکپارچه کنیم تا دشمن از تفرقه و دودستگی‌ها و چند دستگی‌های داخلی نتواند به نظام و انقلاب و مردم و دولت ضربه بزند. تقویت برادری، فرهنگ، تولید و اقتصاد باید طبق فرمان رهبری که سال جاری را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، انجام شود.

وی ادامه داد: باید این شعار به برنامه و سیاست عملیاتی دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی تبدیل شود و هر روز شاهد یک جهش و دستاورد جدید و موثر باشیم. تا زمانی که ندانیم دارای چه میزان واحد تولیدی کوچک و بنگاه و شرکت بزرگ اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی هستیم، نخواهیم فهمید که کدام واحد به چه دلایلی راکد و غیرفعال است و تا زمانی که اقدامی در جهت رفع رکود آنها انجام نشود نمی‌توانیم مشکلات و گرفتاری‌های عدیده کارفرمایان و صاحبان این واحد‌ها را رفع کرد و تا وقتی اینطور باشد وضعیت قیمت‌ها و بیکاری هیچ تغییری نخواهد کرد و روز به روز بر مشکلات فعلی اقتصادی و معیشتی مردم افزوده خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: در این نامه از رئیس‌جمهور خواستم که در دولت چهاردهم این معادله را به شکلی تغییر دهد تا دولت از وضعیت تصدی‌گری به دولت حمایت‌گر و سرمایه‌گذار تغییر وضعیت دهد.

وی با اشاره به بخش سوم نامه‌اش به رئیس‌جمهور گفت: در بخش پایانی نامه به آیه دوم سوره مائده «وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی ...» استناد کردم و به رئیس‌جمهور یادآور شدم و تاکید کردم، اینکه مسوولان و چهره‌های سیاسی از جریان‌های مختلف فکری و سیاسی دائما بخواهند تقصیر وضعیت جاری و فاصله داشتن آن با وضعیت مطلوب را به گردن هم بیندازند و یکدیگر را مقصر و متهم کنند، چه فایده‌ای دارد؟ مسوولان در دولت چهاردهم باید با هم دوست و حول یک نگرش و راهبرد مشترک که تعاون، برادری و حرکت برای رفع مشکلات کشور است، اقدام کنند.

حجت‌الاسلام اکرمی متذکر شد: همه مسوولان در همه رده‌های دانی و عالی در همه خوبی‌ها و بدی‌ها، شکست‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی نقش دارند و هیچ کس حتی من امام جماعت مسجد سلمان نمی‌توانیم خوبی‌ها را متعلق به خود و خط و ربط سیاسی خود بدانیم و بدی‌ها، شکست‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را به گردن جریان سیاسی و فکری رقیب بندازیم. همه مسوولان در وضعیت نامطلوب فعلی کشور نقش دارند. بنده پنج دوره در مجلس حضور داشتم، نمی‌توانم مدعی شوم در تصویب یا رد لوایح و طرح‌های مجلس هیچ نقشی نداشتم یا اکنون که امام جماعت مسجد سلمان هستم نمی‌توانم از تاثیر بیان، مصاحبه، قلم، سخنان و رفتارهایم بر مردم و نمازگزاران شانه خالی کنم و تقصیر محصول نامطلوب اتفاقات و مسائل پیرامونیم را قبول نکنم و به گردن دیگران بیندازم.

رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری خطاب به روسای قوای سه‌گانه تاکید کرد: روسای جمهور، مجلس و قوه قضاییه و سایر مقامات لشکری و کشوری اگر انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و ایران اسلامی را دوست دارید، همه شهروندان ایرانی را خودی و اهل ایران بدانید و از فکر، تجربه و توانایی‌های‌شان در جهت پیشرفت و توسعه ایران استفاده کنید. در این کشور آدم بی‌تقصیر وجود ندارد بنابراین نباید گناه مشکلات کشور را به گردن یکدیگر بیندازیم بلکه باید با برادری و محبت در کنار هم و دست در دست هم به رفع مشکلات و ابر چالش‌های کشور همت کنیم.

وی قانون‌گرایی را کلیدی‌ترین عامل متحد کردن افراد و جریان‌های فکری و سیاسی و ملت و دولت دانست و گفت: تنها زمانی مقام مسوول و غیرمسوول می‌توانند به زبان واحد و هدف واحد برسند که به قانون حتی قانون بد، اعتقاد عملی داشته باشند و خود و نزدیکان‌شان را به تبعیت از آن ملزم کنند. از بی‌قانونی «همه» آسیب می‌بینند. همه دست در دست یکدیگر بگذاریم و داخل و خارج‌مان را قوی کنیم. بیگانگان به دقت مناسبات و روابط داخلی را رصد می‌کنند همچنان که سایر توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌مان را رصد و دنبال می‌کنند. آنان دنبال غفلت و اختلافات داخلی می‌گردند تا در بزنگاه به جمهوری اسلامی و مردم ضربه بزنند، باید این فرصت را از دست آنان گرفت.

حجت‌الاسلام اکرمی یادآور شد: ایران اسلامی در حال حاضر در اوج آقایی و اقتدار قرار دارد. این سخن را کسی به شما می‌گوید که وضعیت ذلت‌بار ایران در دوره پهلوی و سال‌های اول زمان جنگ را به گوشت و پوستش درک کرده و جوان عزیزش را در راه حق و اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام و کشور فدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر، اردن، هم ترکیه و جمهوری آذربایجان باکو شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و هم تروریست ها در سراسر منطقه بودن و هستند.
آخرین اخبار