امام جمعه یزدگفت: حوزه‌های علمیه برای شناسایی و تربیت و تقویت طلاب و روحانیون برجسته اقدام کنند تا استوانه‌های دینی برای هر منطقه باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد خواستار اقدام حوزه‌های علمیه برای شناسایی و تربیت و تقویت طلاب و روحانیون برجسته شد تا در آینده استوانه‌های دینی برای هر منطقه باشند. 

وی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها از وجود علمای بزرگی که در گذشته زندگی می‌کردند، خالی شده است، اظهار کرد: ضروری است حوزه علمیه قم نسبت به استان‌ها و شهرستان‌ها حرکتی جدی برای جبران خلاء علما و بزرگان دینی داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: لازم است در این زمینه ابتدا شناسایی و سپس برنامه ریزی شود تا طلاب دارای ظرفیت، در استان‌های خود منشا خیر برای شهر‌های مختلف استان باشند. 

آیت الله ناصری ادامه داد: چشم انداز ۲۰ ساله فرهنگی استان باید بررسی شود، زیرا ظرفیتی که در گذشته در یزد وجود داشته باید در قالب یک چشم انداز فرهنگی احیا شود. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید در این زمینه اقدام اساسی انجام دهند و هم در تدوین چشم انداز هم شناسایی ظرفیت‌ها به میدان بیایند. 

وی تاکید کرد: استان هم باید برنامه ریزی‌های خود را نسبت به شهرستان‌ها تقویت کند و در قم نیز باید شاخصه‌هایی تعریف شود تا قابلیت اجرا پیدا کند. 

آیت الله ناصری ادامه داد: باید برای آینده مسلمین، طلاب و حوزه‌های علمیه فکر شود و این ظرفیت در آیت الله اعرافی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ایشان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. 

وی تاکید کرد: امیدواریم طلاب و روحانیون برجسته‌ای که قابلیت رشد دارند به سرعت شناسایی و تربیت شوند تا ظرف چند سال آینده استوانه‌های علمی خوبی داشته باشیم.
در ین مراسم حجت‌الاسلام حسینی به عنوان مدیر حوزه علمیه استان یزد معرفی و زحمات حجت الاسلام شمس تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.