رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: ارتقای کیفیت مصالح و تجهیزات استاندار ساختمان به افزایش بهبود پروژه‌های عمرانی منجر خواهد شد.

 اكبر محمدی در جلسه كارگروه مصالح و تجهيزات زير بخش شورای فنی استان ، اظهار کرد: حلقه مفقوده در تحويل پروژه‌های عمرانی با كيفيت، استفاده از مصالح، تجهيزات استاندارد، مرغوب است و تمامی مصالح و تجهيزاتی كه در پروژه‌های عمرانی استان مورد استفاده قرار می‌گيرند، بايد به طور دقيق در آزمايشگاه‌های معتبر مورد بررسی و آزمايش قرار بگیرند.

وی افزود : اين كار علاوه بر افزايش عمر مفيد ساختمان‌ها و بهبود عملكرد آن‌ها، منجر به افزايش كارايی و بهره‌وری پروژه‌های عمرانی برای مردم خواهد شد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی کردستان به اهميت ايجاد واحدهای تحقيق و توسعه در شركت‌های توليدكننده تجهيزات و مصالح ساختمانی تاكيد كرد و افزود: اين واحدها می‌توانند نقش مهمی در افزايش بهره‌وری، دوام، جلوگيری از هدر رفت انرژی و ايمنی در ساختمان‌ها داشته باشند و علاوه بر آن ، به توسعه توليد در استان و كاهش نرخ بيكاری كمك كنند.

محمدی گفت: در همين راستا تغيير در روند ساخت بخش هایی از پروژه های عمرانی از روش های سنتی و درجا به صنعتی و به صورت پيش ساخته سازی، می‌تواند علاوه بر بهبود كيفيت ، به تسريع در اهداف پروژه های عمرانی و كمك به زنجيره توليد در بخش صنعتی كمك شايانی کند.

وی تاکید کرد: در راستای ارتقای كيفيت مصالح ساختمانی و بهبود وضعيت ساخت و ساز در استان این سازمان آماده همکاری با نهادهای مرتبط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.