مرادی گفت: نگهداری و پرورش حلزون آکاتینا فولیکا آسیب زاست، آکواریوم داران استان باید هشدار‌های زیست محیطی در این زمینه را جدی بگیرند.

نبی الله مرادی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با توجه به شیوع پدیده تکثیر و پرورش، خرید و فروش و نگهداری حلزون آکاتینا فولیکا یا حلزون غول پیکر آفریقایی اظهار کرد: نگهداری، تکثیر و پرورش حلزون آکاتینا فولیکا آسیب زاست، آکواریوم داران استان باید هشدار‌های زیست محیطی در این زمینه را جدی بگیرند.

او با اشاره به تهدید پراکنش این گونه غیربومی به عنوان آفت بالقوه و مهاجم بر عرصه‌های کشاورزی، ادامه داد: این گونه غیربومی با تأثیر منفی بر اکوسیستم‌های طبیعی، می‌تواند اثرات زیانباری بر بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست وارد کند از این رو نگهداری و پرورش آن آسیب زا تلقی می‌شود.

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: غیرقانونی بودن واردات، صادرات، خرید، فروش، نگهداری، حمل، تکثیر و پرورش و نمایش جانوران وحشی بومی و غیربومی زنده یا مرده در مبادی ورودی و خروج اطلاع رسانی شده است و اجزا و محصولات جانبی آن‌ها بدون گرفتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست نباید جابجا و نگهداری شود.

او گفت: از همه افراد و اصنافی که اقدام به نگهداری و تکثیر این گونه حلزون می‌کنند نیز تقاضا می‌شود تا پایان آبان ماه این گونه از حلزون‌ها را به نزدیک‌ترین ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان تحویل دهند.

مرادی به افرادی که از این گونه حلزون به عنوان موارد درمانی استفاده می‌کنند نیز تصریح کرد: حلزون‌ها ناقل انگل هستند و اگر حلزون به درستی مورد استفاده قرار نگیرد و یا انگل‌های حلزون وارد بدن انسان شوند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله تب حلزون وجود دارد.

برچسب ها: حلزون ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار