رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان مشمول طرح سرشماری هستند.

اکبر محمدی در نشست با خبرنگاران با موضوع اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، اظهار کرد: ۱۰۸ مامور آمارگیر در سرشماری سال جاری استان به کار گرفته می‌شود و اطلاعات به دست آماده محرمانه خواهدبود و در اختیار هیچ دستگاه دیگری قرار داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای  سرشماری با مشکلات خاصی هم چون تصور مردم از جمع آوری اطلاعات برای برخی دستگاه‌ها مانند مالیات، مواجه است، افزود:همه اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری محرمانه است و به هیچ کدام از طرح‌های آماری و دستگاه دیگری دسترسی ندارند و این سرشماری هم فقط در راستای بهبود نظام برنامه ریزی در بخش کشاورزی به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به اهمیت سرشماری کشاورزی اشاره کرد و گفت: رعایت امنیت غذایی، تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی، تولید عمده محصولات صنعتی و خدمات حمل و نقل مرتبط با حوزه کشاورزی است و در بحث صادرات نقش عمده‌ای دارد.

محمدی اظهار کرد:حوزه کشاورزی یکی از مهمترین بخش در نظام بین المللی و ملی جایگاهی خاصی دارد  چراکه امنیت غذایی ما در این بخش قابل تامین است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: استان کردستان در سرشماری سال ۱۳۹۵ که برای اولین بار به صورت اینترنتی انجام شد توانست رتبه دوم کشوری را از لحاظ ثبت اطلاعات و خوداظهاری به دست آورد.

مسعود سالمی با اشاره به اینکه هر ده سال یکبار سرشماری انجام شود، افزود: کشاورزی در استان اهمیت بیشتری دارد به ویژه بخش عمده اشتغال مربوط به حوزه کشاورزی است و بر اساس آخرین اطلاعات سال گذشته ۲۰/۶ دهم درصد اشتغال حوزه کشاورزی که  متوسط کشوری ۱۴/۴  است.

وی افزود:در سرشماری کشاورزی به تمامی واحد‌های نظارت میکنیم، در ۱۰ شهر منتخب استان شامل بانه، بیجار، سقز، سنندج، قروه، دیواندره، کامیاران، مریوان، دهگلان و کانی دینار براساس فهرست و اطلاعات موجود سرشماری در آنها انجام می‌شود و در بقیه شهر‌ها آمارگیران مراجعه می‌کنند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: هشت روستای منتخب که غالب فعالیت آنها کشاورزی نیست، به عنوان روستا‌های منتخب در اجرای طرح سرشماری در استان هستند که هزار و ۶۷۱ روستا به صورت تمام شماری در آن سرشماری انجام می‌شود.

سالمی گفت: در سرشماری سالانه سطح زیر کشت و مقدار تولید سالانه محصولات زراعی، باغی، دامی و گلخانه‌ای و  مشخصات کشاورزان جمع‌آوری می‌شود.

سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان آغاز و تا ۲۶ آذر ماه به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار