رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان تامین مواد اولیه به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه است.

جلیل سعیدلو، رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی و ملزومات دارویی گفت: به طور کلی چند نرخی بودن ارز اختصاص یافته آسیب‌زا است.

وی بیان کرد: اکنون باید تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کننده در نظر گرفته شود تا با توجه به بدهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، تولیدکنندگان بتوانند کالاهای مورد نیاز بیمارستان ها را تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار بدهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی تصریح کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان، موضوع تامین مواد اولیه است و به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه تامین کالا زمان‌بر بوده و معتقدم که باید بروکراسی های اداری از بین بروند. 

سعیدلو ادامه داد: اکنون در حوزه تجهیزات دستگاهی ۴۵ تا ۵۰ درصد و در زمینه تجهیزات مصرفی بیمارستان ها تا ۸۰ درصد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. ارزش کالای تولید شده حدود ۱/۵ میلیارد دلار است. در نیمه اول سال جاری ۶۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است. 

وی اضافه کرد: اگر موضوع حمایت از بیماران است، باید این کار با پوشش بیمه ای انجام شود و اختلاف قیمت ارز بابد توسط بیمه ها پرداخت شود تا بیماران افزایش پرداختی از جیب نداشته  باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار