مدیرکل دامپزشکی قم گفت: باغ پرندگان استان با بیش از ۲ هزار قطعه پرنده و دارای تنوع گونه‌ای بسیار بالا، مورد نظارت مداوم فنی بهداشتی دامپزشکی قرار دارد.

سید مهدی سرکشیک گفت: این مجموعه هر سال ۲ نوبت علیه بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان واکسینه می‌شود و طی چند سال اخیر موردی از ابتلا به این بیماری یافت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی قم عنوان کرد: این مجموعه دارای مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی تمام وقت بوده و با هماهنگی لازم موارد فنی بهداشتی دامپزشکی در باغ اجرا می‌شود.

به گفته سرکشیک، از ابتدای امسال، ۲۷ مورد بررسی بیماری‌های طیور و نواقص فنی بهداشتی و قرنطینه‌ای صورت گرفته است؛ همچنین تعداد سه هزار و ۶۰۰ دوز واکسن علیه نیوکاسل و آنفلوانزا فوق حاد پرندگان تزریق شده است.

سرکشیک بیان کرد: از موارد مهم تاثیرگذار در سلامت پرندگان و انسان در باغ، رعایت کامل امنیت زیستی می‌باشد؛ در این راستا عدم دسترسی خوراک پرندگان آزادزی با پرندگان مجموعه بسیار مهم بوده و عدم خوراک‌دهی بازدیدکنندگان نیز به پرندگان باغ می‌تواند در حفظ سلامتی پرندگان موثر باشد.

مدیرکل دامپزشکی قم عنوان کرد: از تمامی علاقه‌مندان به پرندگان تقاضا می‌شود زمان بازدید از باغ رعایت اصول قرنطینه‌ای را داشته باشند و در صورت مواجهه با پرندگان در خارج از باغ، بازدید از باغ را به زمانی موکول نمایند که کمترین میزان آلودگی به باغ منتقل گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار