رئیس دانشگاه تبریز گفت: این مجموعه علمی برای سال تحصیلی جدید ۲۸ درصد مجموع تقاضا‌های دانشجویان خارجی را پذیرش کرد.

 نصرالله زاده در نشست شورای راهبردی دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز گفت: برای سالتحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تقاضا برای تحصیل در سامانه پذیرش دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه ثبت شد که از این تعداد پس از بررسی مدارک تحصیلی و سایر شرایط مدنظر در گروه‌های آموزشی حدود ۲۸ درصد متقاضیان موفق به دریافت پذیرش برای تحصیل در این دانشگاه شدند.

 وی گفت:در سال تحصیلی جدید دانشجویانی از کشور‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، چین و عراق در دانشگاه تبریز تحصیل خواهند کرد.

نصرالله زاده بر لزوم میزبانی شایسته از دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز تاکید و اظهار کرد: حرکت در مسیر دیپلماسی علمی و پذیرش دانشجویان خارجی به عنوان اولین رکن این دیپلماسی ضروری است.

وی دقت و حساسیت در حفظ کیفیت آموزشی و رعایت استاندارد‌های تحصیل را بسیار مهم خواند و یادآور شد: تعیین و تدوین دقیق استاندارد‌های آموزشی بر اساس تجربه زیست سایر دانشگاه‌های معتبر جهان باید در حوزه دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز مد نظر قرار گرفته شود.

نصرالله زاده رعایت آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعطای فرصت یادگیری زبان فارسی را یادآور شد و ادامه داد: مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی باید مشکلات تحصیل این دانشجویان را احصا کرده و به طور مرتب گزارش کارکرد ارائه کند تا بخش‌های مختلف دانشگاه ضمن هم افزایی به حل آنها اهتمام ورزند.

وی مجموع دانشجویان خارجی در حال تحصیل دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی آذربایجان شرقی را ۶ هزار و ۵۹۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۰۴ نفر شامل ۵۱ درصد مجموع دانشجویان خارجی استان در دانشگاه تبریز اشتغال به تحصیل دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.