مدیر جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برداشت خرما تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن خرما از این شهرستان برداشت شود.

جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی شادگان می‌گوید: امسال سال خوبی برای نخلداران شادگانی بود و آنها توانستند تاکنون ۶۸ هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان برداشت کنند.

او با بیان اینکه شادگان دارای بیش از ۱۳ هزار هکتار نخلستان است، افزود: بیش از ۲۵ هزار تن خرما توسط کارگاه‌های خرید خرما از نخلداران در شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: ۳۲ کارگاه در شهرستان شادگان فعال و آماده خریداری این محصول از کشاورزان این شهرستان هستند.

او اضافه کرد: برداشت خرما تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن خرما از این شهرستان برداشت شود.

آقای اسلامیان افزود: عمده محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان به صورت بسته بندی شده به کشورهای آسیای شرقی، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آذربایجان، سوریه و تاجیکستان صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان استعمران، گنطار، بریم، برحی و اشگر را از معروف‌ترین ارقام خرمای شادگان عنوان کرد افزود: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد از سایر انواع خرما است.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

استان خوزستان جزو ۳ استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

برچسب ها: شادگان ، برداشت خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.