مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت خرمای زود رس در سطح ۲۱۰ هکتار از نخلستان‌های جنوب کرمان آغاز و پیش بینی می‌شود از این سطح ۸۴۰ تن خرما برداشت شود.

پیش بینی تولید ۸۴۰ تن خرمای زودرس در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان منصور شریف مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت خرمای زود رس آلهمتری، نگار و... از نخلستان‌های جنوب کرمان از نیمه اول تیر سال جاری آغاز شده است.

او افزود: این ارقام خرما نسبت به سایر ارقام تجاری منطقه زود رس بوده و زودتر از سایر ارقام برداشت و به مصرف می‌رسد که میوه‌های آن‌ها نسبتا کوچک، متوسط و کشیده و با رنگ‌های قهوه‌ای و زرد است.

شریف تصریح کرد: این ارقام به خاطر زود رسی دارای ارزش اقتصادی بالایی هستند و زمانی این خرما روانه بازار می‌شود که هیچ گونه خرمای نوبرانه‌ای در بازار مصرف وجود ندارد.

او اظهار داشت: نخل آلمهتری و نگار به صورت تک درخت در بین سایر ارقام در نخلستان‌های جنوب کرمان کشت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: پیش بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار میزان ۴ تن از این ارقام محصول برداشت و نسبت به سایر ارقام از عملکرد کمتری برخوردار است که در مجموع ۸۴۰ تن خرما روانه بازار‌های مصرفی شهرستان‌های جنوب کرمان و استان‌های همجوار می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سطح کل نخلستان‌های جنوب کرمان حدود ۳۱ هزار هکتار است و از آنجا که این منطقه فاقد نخلستان‌های دیم است، تمام سطوح بصورت آبی مدیریت می‌شود که در مقایسه با سایر مناطق خرما خیز، جنوب کرمان در سطح کشور رتبه اول تولید خرما و رتبه دوم سطح کاشت را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار