قنادباشی گفت: رونمایی از سامانه تاد حزب الله را تضعیف روحیه نمی‌کند و در ایرانی‌ها ضعف ایجاد نخواهد کرد. تاد بیشتر برای حفظ آبروی آمریکایی‌ها رونمایی شد.

جعفر قناد باشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سامانه پدافندی تاد اظهار کرد: این سامانه که آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها دادند تنها تبلیغات پر حجمی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها شاهدش هستیم. آمریکایی‌ها عنوان کردند که سامانه تاد را به اسرائیلی‌ها دادند و اکنون به راحتی می‌توانند با انواع موشک‌ها مقابله کنند.  

وی ادامه داد: این سامانه را در ابتدا در سال ۱۳۹۷ به صهیونیست‌ها اهدا شده بود و حتی در فضای مجازی می‌توان با کمی جست و جو آن را پیدا کرد.  

وی افزود: این تنها برای آن نیست که به صهیونیست‌ها تقویت روحیه دهد و یا روحیه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند بلکه بیشتر برای جلوگیری از آبروریزی وجهه آمریکایی‌ها برا‌ی شکست سامانه‌های دیگر آنها است. آمریکایی‌ها و آنهایی که گنبد آهنین و دیگر سامانه‌ها را تامین و تضمین کردند عملیات وعده صادق ۲ بی اعتباری زیادی را در عرصه دفاع برای آنها به ارمغان آورد و این سامانه‌ها نتوانست آسمان اسرائیل را امن کند.

وی گفت:همچنین کشور‌های منطقه که تصور می‌کردند که سامانه‌های نظامی مانند کنبد آهنین و فلاخن داوود و انواع اقسام سامانه‌ها را خریداری کنند و مدیریتش را آمریکایی‌ها بسپارند دیگر مشکلی نخواهند داشت. اکنون دیگر هیچ اطمینانی نمی‌کنند و بازار اسلحه آنها کساد شد و وجهه آمریکایی‌ها خدشه وارد شده است.  

قناد باشی ادامه داد:‌این سامانه تاد را نیز بعد از آن که وعده صادق ۲ انجام شد مطرح کردند. اما اگر تاد را داشتند چرا نتوانستند مقابل حملات حزب الله به حیفا را بگیرند و جلوگیری کنند این تبلیغات نمی‌تواند برای تقویت روحیه شهرک نشینان مهم باشد و مقابل مهاجرت معکوس را بگیرد.

وی تاکید کرد: رونمایی این سامانه حزب الله را تضعیف روحیه نمی‌کند و در ایرانی‌ها ضعف ایجاد نخواهد کرد. تاد بیشتر برای حفظ آبروی آمریکایی‌ها و تقابل با تجهیزات دستی کشور‌های منطقه است. این که ناکارآمدی سامانه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مشخص شده بسیار برای آنها که بیشترین درآمدشان از طرف فروش سلاح است بد خوادهد بود. یکی از دلایل حضور آمریکایی‌ها در منطقه همین سامانه‌ها و فروش آنها به کشور‌های منطقه است. این سامانه تاد یک غوغای بزرگ تبلیغاتی وسیع است. در حالی که این موضوع و این سامانه برای سال ۹۷ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار